Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kellfri's lilla skogsvagn - Ett alternativ?

68 inlägg 46236 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
BosseA  
#31220 Den väger 500 kg. Man kan undra vad kulvikten blir när den är tom och när den blir lastad.
När jag tidigare ringde på vagnen fanns ingen winsch att tillgå, men det kanske de har nu. Det verkar heller inte möjligt att få drivning på vagnen.
//Bosse
Edit: Kranen verkar vara samma som Malwas, dvs samma som min. Vagnen är däremot en annan.

Avatar Fallback
amcore  
#32366
trilla skrev:http://www.buysino.com/product/1512/144750/Special_Transportation_Equipment/Crane.html

Lite kul att det är en bild på en kranman där också.
4000 dollars, 24000 plus moms tull och frakt.
Frakten är av erfarenhet väldigt låg. momsen funkar ju precis som här och den drar man ju av, eller rättare sagt så betalar man aldrig in den.

Det känns som att det är dags för ett gruppköp här på forumet så att vi fyller en container. Vad sägs?



jag är med på ett sånt om det blir av :)

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32391 Jag har lagt ut lite krokar och väntar på svar från en leverantör som eventuellt kan hjälpa oss med transport tullning osv. Mot en slant naturligtvis men det borde inte bli så blodigt.

Användarvisningsbild
Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32393 Vet man var det är för vagn egentligen? Det hela låter ju intressant.

//.D

   TS
Avatar Fallback
mikbo1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32405
trilla skrev:Jag har lagt ut lite krokar och väntar på svar från en leverantör som eventuellt kan hjälpa oss med transport tullning osv. Mot en slant naturligtvis men det borde inte bli så blodigt.


Låter riktigt intressant. Blir spännande att följa..

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32505 Anmäler genast mitt intresse !!! :D :D

Avatar Fallback
hallingland  
#34143 Hej,
skickade iväg en förfrågan till 4wmoto som säljer dessa. De levererar 8 i varje kontainer. Hur gick det med importkontakten?

/Georg


>Dear Georg,
>
>If you order 2-3 samples, we have some in stock. If you order container >order, delivery time is 30 days.
>
>Unit price for grapple crane+trailer TB1800+multi-control vavles usd 4500.00 FOB China, 8 units in 20ft container
>
>For sample order unit price usd 4725.00
>
>Silvia
>--------原始邮件--------
>发送时间:2008-08-27 06:12:59
>收件人:sales@4wmoto.com
>抄送人:(无)
>主题:Pricing

Avatar Fallback
abrannmark  
#34638 Intressant, kan vara intresserad om det blir av.

Avatar Fallback

Re: Kellfri's lilla skogsvagn - Ett alternativ?

axwell  
#87016 Vad hände, rann det ut i sanden?

Användarvisningsbild

Re: Kellfri's lilla skogsvagn - Ett alternativ?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87066 Ja. Jag hittade en semisvensk vagn och köpte en sådan på rea i höstas så för mig blev det inte intressant att köpa från kina längre.

Avatar Fallback

Re: Kellfri's lilla skogsvagn - Ett alternativ?

axwell  
#87074 Så då kan du inte kalla dig "generalagent", hoppas du blev nöjd med andravalet.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri's lilla skogsvagn - Ett alternativ?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87154 Förövrigt så kan jag berätta att jag pratade med posten tullningsservice i just detta ämne. (innan det vart innaktuellt) Hur det fungerar och vad de tar för sina tjänster. Kontentan var att kostnaden för detta var klart överkommligt och man skulle på så vis försäkra sig om att få grejerna då de har personal i hamnen i kina som ser efter mina intressen. Det var lite kort vad jag kom fram till. Pratade med posten säkert en timme så det är svårt att minnas och att redogöra nu för detta. Är nån mer intresserad så släng iväg ett pm till mig.

Andravalet var egentligen förstavalet men priset hade tidigare avskräckt mig. Nu hittade jag den till ett pris som gjorde att jag inte kunde avstå.

Avatar Fallback

Re: Kellfri's lilla skogsvagn - Ett alternativ?

kicken  
#108344 tja... såg era inlägg.... förra året köpte jag en suzuki 700 ... och en helt ny huggar vagn till den.. på bonnett... behöver ca 40 kubik ved per år..... jag la ner ca 5 helger i skogen med att få hem min ved.....med ca en dm snö så konstaterade jag att jag har gjort bort mej.... jag hade inte lyckats få hem en enda pinne.....suzukin fastnade precis överallt.... och med last på så rörde den sej inte ur fläcken.....kärran är helt enkelt för tung för atv....har sett att kellfri sålde exakt samma kärra fast den är grön.. min är svart.. sålde suzukin i somras..och köpte då en 135 istället....hoppas att det ska passa bättre ihop.. man borde väl kunna plocka bort bensin motorn och driva den med traktorns hydral system??.. någon mer här som köpte en svart huggarvagn av bonnett?? dom reade ut 4st 2008..

Avatar Fallback

Re: Kellfri's lilla skogsvagn - Ett alternativ?

axwell  
#108346 Vilken av Kellfris modeller motsvarar den?

Avatar Fallback

Re: Kellfri's lilla skogsvagn - Ett alternativ?

kicken  
#108348 jag minns inte exakt.. dom hade en som liknade min exakt .. 15" bilhjul... whitespoke fälgar.. 200cc briggs motor.. rotator..byggd i 4 kants profil..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).