Skogsmiljö och Trädlära

Stormen Egon 2015

166 inlägg 58529 visningar 34 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Egon

Jim_the_one  
#310377 Här i Skövde är det ganska lugnt, sitter iof i en stor fabrik. Ska nog ta å gå ur en sväng å kolla.
Hörde på radion att dom har lite problem i Lidköping med träd över vägen, likadant i Herrljunga som inte är långt ifrån hemma vid..

Får se om det blir jobbigt att komma hem imorgonbitti, fick inte med mig någon såg då dom ligger hemma hos far och några hos bonden... typiskt..

Avatar Fallback

Re: Egon

Bm350boxer  
#310379 Är i Jönköping över helgen. Snöfritt men det tar i ganska rejält.

Avatar Fallback

Re: Egon

sputtnick85  
#310380 Nu blåser det rejält här.saker far å flyger omkring.blir nog en del vindfällen av detta tyvärr

Användarvisningsbild

Re: Egon

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#310381 Även här tar det i ibland, men inte så illa än, men det kommer säkert att ligga något mer träd imorgon...
Vet precis ute och kollade över så dörrar och annat var stängt, och allt såg bra ut, hoppas det förblir så...

Avatar Fallback

Re: Egon

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#310382 Nu blåser det på utanför värnamo. Nyfilat o kedjor på traktorn, men bekymmersamt hur mycket som lägger sig.

Användarvisningsbild

Re: Egon

hlb  
#310385 Rundbalar framför alla skjutportar. Synd att det inte går med träden. Sonen satt 25 m från tre stora granar som splittrades. Säkert en mäktig syn lyckligtvis från traktorhytten.

Användarvisningsbild

Re: Egon

JensSkoog  
#310386 Här blåser det rejält! Dundrar i huset och slepvagnen tog sig en sväng aldels ensam, och grannens soptunnor for uppåt vägen. Får ta en sväng i skogen i morgon biti och kolla. Hoppas att 15-20cm tjäla holler granen på plats.

Användarvisningsbild

Re: Egon

ilbajten  
#310388 Drar rejält i knutarna här i Kulltorp mä. Var än så länge ett skärmtak över köksingången män de e nog inte där i morron... :roll:
Å jo, här e nyfilat mä

Användarvisningsbild

Re: Egon

loppan  
#310391 Var just ute och såg till portar och dyligt.
Nu blåser det faktiskt så mycket att det börjar bli riktigt otrevligt att vara ute.
Man gick hela tiden och tittade efter flygande takpannor,grenar etc.
Svårt att sia om hur det går med skogen.

Användarvisningsbild

Re: Egon

ilbajten  
#310395 Satt stormlinor på alla mina trä :lol:

Avatar Fallback

Re: Egon

Kroken3  
#310402 Mycket nedfallna träd enligt Trafiken.nu

http://trafikinfo.trafikverket.se/LIT/# ... iken/Karta

Användarvisningsbild

Re: Egon

ananders  
#310403
ilbajten skrev:Satt stormlinor på alla mina trä :lol:


Då är vi två då :grin:

Avatar Fallback

Re: Egon

jannee  
#310404 Gjorde avverkningsanmälan på 20 ha innan julen - man vet ju aldrig, är vad jag har/hade kvar som avverkningsmogen skog. =(( .

   TS
Avatar Fallback

Re: Egon

Hema  
#310405 Jag vet att det är obra med blöta marker, men träden borde blir tyngre att välta eller? Om förhållanderna med rätt jordtyp, så borde det väl kunna bli som att lägga till en rund hjulvikt på parasollfoten?

Avatar Fallback

Re: Egon

Flax12  
#310407 :sad: Jaha där rök strömmen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).