Arbetskläder för skogen

Huggarbyxor med stretch

35 inlägg 17494 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Mangelu  
#30310
Skogshuggarn skrev:För att allt ska bli rätt och riktigt bör följande klargöras,,,,

Byxorna i min strl var tillfälligt slut när jag skulle handla, så åf fick beställa + väntetid + extraresa, men jag behövde inte heller
fråga om någon rabatt när de skulle hämtas/betalas.
De drog självmant av 20 % på direkten, och det säger man ju inte "nej tack" till, så prova du att pruta trilla.


Lindbloms eller ???

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#30312
Mangelu skrev:
Skogshuggarn skrev:För att allt ska bli rätt och riktigt bör följande klargöras,,,,

Byxorna i min strl var tillfälligt slut när jag skulle handla, så åf fick beställa + väntetid + extraresa, men jag behövde inte heller
fråga om någon rabatt när de skulle hämtas/betalas.
De drog självmant av 20 % på direkten, och det säger man ju inte "nej tack" till, så prova du att pruta trilla.


Lindbloms eller ???


Japp!

De har lite magert på hyllorna ibland, + att det kan strula med beställningarna lite, men de är ändå rätt bra på att kompensera för sina misstag och då får man väl dra ett "pennstreck" över det hela.

Dina erf?,,,,,

Eländigast är det på vårat gemensamma ställe som säljer "rött".
Där är användarkritiken massiv må jag säga.

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#30315 Förstår inte vitsen med att sprätta upp dyr byxa med torrkvist.
Alternativ ett: motorsåg i hand. Kvista först å kapa stock å.....
Alternativ två: svampkorg i hand. Runda trädet......
Köpa dyr byxa med kevlar å vräka sig över vindfälle torde kunna liknas vid att köpa en SUV å ta sats vid Norrtull. -Vilka bilköer..?

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30327 Kom på att det är skogsnolia i helgen, där kanske dom har nåt bra erbjudande....

   TS
Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30335 otroligt nöjd med mina tierrra byxor, hr klarat av många timmars röjning och oräknligt många timmar ute på hygget utan några skavanker, dock håller ju inte goretexen lika bra som från början, hade på mig husqvarnas pro tech jacka eller vad den hette förra året och den blev iaf solblekt på mindre än en månad, fick dock en ny av återförsälajren som hållit färgen utmärkt!

har funderat på att köpa in lite huggarbyxor men vilka är mest prisvärda? gäller ju främst röjning.... Har provat husqvarnas röjbyxor och är mycket nöjda med dom, inte så speciellt dyra heller men lär nog garanterat finnas billigare röjbyxor som håller samma kvalite?

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#30366 Samma här.

Stihls röjställ tycker jag är utomordentligt bra!, och röjbyxorna gillar jag såpass mycket att jag funderar på att köpa in några reservpar och lägga undan.
1050:- inkl moms gick deras jacka/byxa på ifjol, och det var nog "utpris".

HVA vill ha 450:- i extrapengar för motsv ställ.

Användarvisningsbild
Mangelu  
#30368
Skogshuggarn skrev:
Mangelu skrev:
Skogshuggarn skrev:För att allt ska bli rätt och riktigt bör följande klargöras,,,,

Byxorna i min strl var tillfälligt slut när jag skulle handla, så åf fick beställa + väntetid + extraresa, men jag behövde inte heller
fråga om någon rabatt när de skulle hämtas/betalas.
De drog självmant av 20 % på direkten, och det säger man ju inte "nej tack" till, så prova du att pruta trilla.


Lindbloms eller ???


Japp!

De har lite magert på hyllorna ibland, + att det kan strula med beställningarna lite, men de är ändå rätt bra på att kompensera för sina misstag och då får man väl dra ett "pennstreck" över det hela.

Dina erf?,,,,,

Eländigast är det på vårat gemensamma ställe som säljer "rött".
Där är användarkritiken massiv må jag säga.


Har inte handlat några huggargrejer på Lindbloms, men har gjort en del
andra affärer med dom genom åren och jag tycker att dom är bra att
ha att göra med.
Handlar allt på det tredje stället. Tycker även att dom har väldigt bra service.

Gällande Hva:s kläder så är dom ju grymt sköna men jag måste säga att
kvalitén är tveksam. Jag tror att jag är inne på fjärde blusen som jag reklamerat p.g.a att dom tappar all färg när man tvättar dom
Sopigt tycker jag.
Sen har det varit en del strul med både byxor och kängor, men
comforten är det inget fel på.

På det röda stället vill dom nog inte sälja tror jag...

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#30380
Mangelu skrev:
Har inte handlat några huggargrejer på Lindbloms, men har gjort en del
andra affärer med dom genom åren och jag tycker att dom är bra att
ha att göra med.
Handlar allt på det tredje stället. Tycker även att dom har väldigt bra service.

Gällande Hva:s kläder så är dom ju grymt sköna men jag måste säga att
kvalitén är tveksam. Jag tror att jag är inne på fjärde blusen som jag reklamerat p.g.a att dom tappar all färg när man tvättar dom
Sopigt tycker jag.
Sen har det varit en del strul med både byxor och kängor, men
comforten är det inget fel på.

På det röda stället vill dom nog inte sälja tror jag...


Gillade inte sågskyddet i Pro Tech byxorna.
Upplevde de som "knöliga och klumpiga" även om det var ljusår bättre än mina gamla sågbraller.
Stihls byxor kändes överlag mera smidiga/comfortabla och genomtänkta ut, med bla mera fickor och bra ventilation
Nackdelen är att man helst bör köpa Stihls eget underställ för att hålla arslet varmt vid huggning vintertid, så här är kanske HVA´s bättre?.
Priset?, tja några hundra hit var inget avgörande faktor för min del, men det gör ju inget att de var billigare än HVA.

Även här tappar HVAs införskaffade blusar/jackor färgen.
Trodde först att hustrun tvättat dem för varmt och med kraftigt tvättmedel, men inte!.
Man kan alltså få nytt om de börjar se allt för dj-vliga ut i färgen efter kort tids anv?.
Vem handlar du av på T-C?,,,,,Pudas?

Användarvisningsbild
Mangelu  
#30388
Skogshuggarn skrev:
Mangelu skrev:
Har inte handlat några huggargrejer på Lindbloms, men har gjort en del
andra affärer med dom genom åren och jag tycker att dom är bra att
ha att göra med.
Handlar allt på det tredje stället. Tycker även att dom har väldigt bra service.

Gällande Hva:s kläder så är dom ju grymt sköna men jag måste säga att
kvalitén är tveksam. Jag tror att jag är inne på fjärde blusen som jag reklamerat p.g.a att dom tappar all färg när man tvättar dom
Sopigt tycker jag.
Sen har det varit en del strul med både byxor och kängor, men
comforten är det inget fel på.

På det röda stället vill dom nog inte sälja tror jag...


Gillade inte sågskyddet i Pro Tech byxorna.
Upplevde de som "knöliga och klumpiga" även om det var ljusår bättre än mina gamla sågbraller.
Stihls byxor kändes överlag mera smidiga/comfortabla och genomtänkta ut, med bla mera fickor och bra ventilation
Nackdelen är att man helst bör köpa Stihls eget underställ för att hålla arslet varmt vid huggning vintertid, så här är kanske HVA´s bättre?.
Priset?, tja några hundra hit var inget avgörande faktor för min del, men det gör ju inget att de var billigare än HVA.

Även här tappar HVAs införskaffade blusar/jackor färgen.
Trodde först att hustrun tvättat dem för varmt och med kraftigt tvättmedel, men inte!.
Man kan alltså få nytt om de börjar se allt för dj-vliga ut i färgen efter kort tids anv?.
Vem handlar du av på T-C?,,,,,Pudas?


För det mesta är det Pudas, men det funkar bra med dom andra också.

Gällande färgen så tycker jag att det är självklart att en blus för 2200:-
ska hålla färgen. Och reklamationerna har då godkännts av Hva.
För mig är det viktigt med färgen i och med att jag ofta jobbar i anslutning
till bebyggelse och vägar.

Nej nu är det bara minuter innan man åker mot Umeå.
Hade turen att få ett par jobb på vägen mot Skogs Nolia.

Vi kanske träffas utan att vi vet om det.... :wink:

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#30398
Mangelu skrev:
Vi kanske träffas utan att vi vet om det.... :wink:


Jag och M-Å (som shoppade din ATV), funderar på att dra iväg, men det blir isf i separata sällskap och ev lördag för min del.

Du får ha det så trevligt Mangelu, och även ni andra som ska iväg på tillställningen.

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30463 Då for jag och skulle tokpruta idag på ett par stihlbyxor... Då har dom höjt priset till 2300 spänn. Jag skulle få dom för 2070 men det var ju 75 spänn mer än ordinarie i min värd så jag for hem och surade lite.

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#30470
trilla skrev:Då for jag och skulle tokpruta idag på ett par stihlbyxor... Då har dom höjt priset till 2300 spänn. Jag skulle få dom för 2070 men det var ju 75 spänn mer än ordinarie i min värd så jag for hem och surade lite.


Det var både mycket i höjning och dålig rabatt.
Får nog lov att undersöka det här hos min lokale proviantör,,,,

Ibland undrar man dessutom om det egentligen är så speciellt bra pris på mässorna?.
Har funderat länge på en Valtra, och där var det i princip ingen skillnad att handla på mässa eller handla lokalt.
Antingen skruvar man av en del prylers och sänker traktorn med 10-15 på mässan (wow!), eller så betalar man 15 mer vid reguljär handel och grejorna följer med.

Svårare matematik än så är det inte.

Användarvisningsbild
Mangelu  
#30636 Handlade Pfanners nya huggarbyxor på mässan, Gladiator tror jag att dom hette. Måste säga att dom känns grymt bra. Sen blev det lite annat smått och gott också men jag känner mig lite extra nöjd över byxköpet.

Dom ska testas i veckan, bara att hoppas att man är lika nöjd då...

Avatar Fallback
Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30695 Hejs..
Vad tycker ni om Jonsereds huggarbyxor..?
Inhandlade ett par för någon månad sedan, och tycker dom funkar vettigt faktiskt..
Mvh. Ulf

Avatar Fallback
slappo  
#30702 Lägg gärna en kommentar om Blåkläders skyddsbyxor som säljs på Jula för 699kr?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar