Ferguson skrev:Den måste vara smidig att köra runt med i skogen, hur många kubik har du kört ut?
Hur många ha är din "plätt" på? Ser ut som en jättestor åker inte ett berg i sikte
Har inte fått det inmätat ännu, tycker det är svårt att gissa hur många kubik?
Vad tror ni?
Ja ska jag gissa gissar jag runt 35m³??
Vilken plätt?
det som ses delvis på bild är ca 6-7ha.
Består av 2 fastigheter ca 7 mil mellan och totalt 3skiften totalt ca 45-55ha men det går bort några i åker , mm & annat.
Senast redigerad av Sweden-viking lör 12 maj 2007, 10:21, redigerad totalt 1 gång.
Bra traktorväg verkar du dessutom ha din rackare. Jag får nog vänta 1 vecka eller 2 till innan vägarna torkat upp såpass att man vågar sig ut och "traffikera" ägorna.
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
#30166Det är bara att hålla med övriga om att den där skogen såg helt galet fin ut! Önskar att all skog kunde vara lika symetrisk så man slapp behöva halka, snubbla, klättra, bli sönderriven av grenar mm
Äganderätt är grunden till marknadsekonomi, människans personliga frihet, demokrati, yttrandefrihet och naturens mångfald, blomstring och god hushållning av naturresurserna. Äganderätt & ekonomi ska stärkas . HUSKVARNA, VOLVO-BM
TS
Re: FOTON : Dax att gallra (motor manuellt) igen? #58869
Äganderätt är grunden till marknadsekonomi, människans personliga frihet, demokrati, yttrandefrihet och naturens mångfald, blomstring och god hushållning av naturresurserna. Äganderätt & ekonomi ska stärkas . HUSKVARNA, VOLVO-BM
TS
Re: FOTON : Dax att gallra (motor manuellt) igen? #60411
TS
Re: FOTON : Dax att gallra (motor manuellt) igen? #130314
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).