Socialt (mer om oss)

Appen Knappen

7 inlägg 5759 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Appen Knappen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297111 Fick nys om den här appen som Länsförsäkringar sponsrar. Med den kan man dela ut sin position till sina vänner medans man är ensam i skogen. Om något händer. Finns även larmknapp.

Har just laddat ner, skall testa lite ikväll. Tror det kan vara bra, fast vet inte om batteriet håller hela dagen förstås.

Finns för Android och iOS.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Appen Knappen

Fredrik Reuter  
#297126 Hej,
Ja, den kan nog vara en bra lösning.
Jag tror att Länsförsäkringar köpt branding av http://getbsafe.com/contact-us/
Alltså betalat för att få ett Länsförsäkringar-utseende av appen.

Bipper inc som gör appen (som funnits ett tag) verkar vara ett norskt projekt som flyttat till Kalifornien.

https://play.google.com/store/apps/deta ... .app.bsafe

Användarvisningsbild

Re: Appen Knappen

ilbajten  
#297171 Bra ide' detta. Laddade oxå ner nu när jag såg detta. Vi har snackat hemma om de fanns nån sån här lösning av nåt slag.
Blir å testa å se hur de funkar...

Användarvisningsbild

Re: Appen Knappen

Hammaren  
#297193 Har också funderat på denna funktion, men man måste väl ha gps funktionen påslagen på fånen hela tiden och även vara uppkopplad på internet. eller? isåfall mjölkar det väl batteriet duktigt. Men funkar
det är det ju jättebra, nu kör jag med larmkoordinater på varje objekt som jag gör, och skriver upp på
en lapp till sambon, alltid något om olyckan är framme.

Avatar Fallback

Re: Appen Knappen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297210 Finns en mode också där man bara skickar koordinater med en knapp. "jag är här". Just nu följer min fru mig på bussen in till stan, får se hur det går. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Appen Knappen

lissnils  
#297226 Jag och lilla frun installerade appen igår.
iPhone och batteritid går lika bra ihop som olja och vatten så funktioner där man inte behöver ligga uppkopplad hela tiden vore mycket bra.

Användarvisningsbild

Re: Appen Knappen

Hammaren  
#297424
Mangan skrev:Finns en mode också där man bara skickar koordinater med en knapp. "jag är här". Just nu följer min fru mig på bussen in till stan, får se hur det går. :)

Sitter hon bredvid med brödkaveln eftersom du är orolig för hur det ska gå! :lol: :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).