Före och efter jobbet

Klas Ingesson har gått bort

10 inlägg 6756 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Klas Ingesson har gått bort

Fredrik Reuter  
#296066 Förre fotbollsspelaren Klas Ingesson gick bort 06:00 i morse, 46 år gammal.
Mest känd som sagt för att varit en duktig fotbollsspelare och en spelarna i VM-94 gänget.

Han hade också en förkärlek till skogen och manuellhuggning. Det finns några trådar om där han diskuteras om ni söker.

Han var också programledare för "Farlig Fritid" som var ett program i flera delar från UR. Ett av dem handlar om motorsågskörkort, länk finns nedan.

http://www.ur.se/Produkter/150660-Farli ... A5gsskolan



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Klas Ingesson har gått bort

Blivande snickare  
#296071 Vad dog han av?

Användarvisningsbild

Re: Klas Ingesson har gått bort

Fredrik Reuter  
#296072 Hej,
Om jag läst rätt så var det blodcancer som han kämpat mot sedan 2009.

   TS
Avatar Fallback

Re: Klas Ingesson har gått bort

isteskog  
#296073 Den serien såg jag. Synd på en sådan skogskille! :cry: Och en väldigt duktig fotbollsspelare som inte klev undan, hade en otrolig kondition om inte jag minns fel.

Användarvisningsbild

Re: Klas Ingesson har gått bort

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#296077 Vila i frid! Han var en bra offentlig förespråkare för skog och jakt, sådana växer inte på träd.

Användarvisningsbild

Re: Klas Ingesson har gått bort

Kse  
#296082 Ja han var en bra ambassadör för skogen.
Vila i frid.

Avatar Fallback

Re: Klas Ingesson har gått bort

hogis  
#296088 Var på en föreläsning med honom strax innan han blev sjuk! Väldigt jordnära person!

Visar det kan hända vem som helst tyvärr....

Avatar Fallback

Re: Klas Ingesson har gått bort

brassel  
#296091 Minns bla, starkt hans ord om drömmen under hans proffs-karriär om egen skog att arbeta i, som han prata om på en skogskväll i Norrtälje ca 2010.
Hoppas han får på nått vis får ropa "timber" där han nu är.

Avatar Fallback

Re: Klas Ingesson har gått bort

Mats på Södergården  
#296096 Fram till för 2 veckor sedan var han allsvenska Elfborgs huvudtränare!!! Vila i frid Klas

Avatar Fallback

Re: Klas Ingesson har gått bort

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299846 Här är en mycket bra artikel om Ingesson:

http://www.gp.se/sport/fotboll/1.255336 ... tt-ta-mig-

"KLAS INGESSON KALLADES tidigt i sin karriär Skogshuggaren från Ödeshög och det med all rätt – han arbetade faktiskt som skogshuggare under sina år i IFK Göteborg. Men attributet rymmer så mycket mer och är på ett grovsubtilt sätt en hyllning till den fotbollsspelare han var – skogshuggaren som en metafor för den tuffa och kompromisslösa spelstilen. Stor, stark och orädd, så såg bilden av spelaren Ingesson ut – självbilden var snudd på identisk."

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).