Skogsmiljö och Trädlära

Våtmarker ska byggas.. ny bild28 aug -2016

224 inlägg 120225 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

stektlök  
#281392 När vi drog om en dränering i slutskedet så fick man vara med om ett litet skådespel. Vi gick väl på någon källa och det börja flöda vatten rakt upp ur marken. Sista grävisen snart på väg bort. Sorgen tilltar för det har varit en rolig tid med alla maskiner.
Men vi har redan nu tofsvipor som häckar runt våtmarken och fullt med annat liv som inte fanns för ett par månader sedan :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

Hema  
#281420 Det är helt tydligt det att du bör unna dig en egen grävare, det förstår man ju när man läser mellan raderna. :)

Samt när öppnar du upp för turismen? Har en granne som jag vet är glad i fåglar, men har inte vågat visa tråden för risken att du skulle få oväntat besök. :)

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

stektlök  
#281431 Visst behöver vi alla en grävmaskin hema å speciellt jag. Men det kostar tyvärr för mycket.
Jag är glad för tiden som varit :)
Nu vidare mot nya mål och projekt !

   TS
Användarvisningsbild

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

JensSkoog  
#285349 Skulle varit trävligt om du delade några bilder med oss genom tiden som kommer! :wink: Hur ser våtmarken ut nu, och hur är den när höst och vinter kommit?

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

stektlök  
#285351 Hej Jensskoog !!


Ja nu börjar det bli grönt och fint. Bilder kommer, jag får ta en sväng runt å ta nya med mobilen :)

Mvh

   TS
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

stektlök  
#295150 Här kommer några bilder nu när det är lite mer vatten och växtlighet även om hösten nu gjort att det vissnar. 2 bilder är tagna från centrum på våtmarken åt väster och öster. 1 bild är tagen från inloppet och ut över marken mot väster.

Har även gjort andjaktspremiär :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295160 Så häftigt och bra det du gjort! Skulle så gärna vilja ha något liknande själv, men tyvärr har jag inte den marken.

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

özach  
#295164 blir det fisk och / eller kräftor i dammen ??ialla fall bra gjort ! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

JensSkoog  
#295175 Tack för fina bilder! Mycket trevligt å se hur det blir! :grin:

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

stektlök  
#295179 Man får inte plantera in något sådant. Allt ska va naturligt.
Ja nu är det faktiskt riktigt fint och njutbart.
Blir lite högre vattennivå i vår dock ej upp till den nivå det ska ligga i framtiden på våren.
Men det kommer bli kanonfint och roligt se allt grönska och fåglar som kommer häcka.

   TS
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

Si63  
#295233
stektlök skrev:Man får inte plantera in något sådant. Allt ska va naturligt.
Ja nu är det faktiskt riktigt fint och njutbart.
Blir lite högre vattennivå i vår dock ej upp till den nivå det ska ligga i framtiden på våren.
Men det kommer bli kanonfint och roligt se allt grönska och fåglar som kommer häcka.


men är det inte naturligt om lite kräftor "vandrar" in? :lol:

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

Si63  
#295234 har du några bilder vid utloppet till bäcken/ån? dvs efter munken

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

stektlök  
#295247
Sinkro63 skrev:har du några bilder vid utloppet till bäcken/ån? dvs efter munken



Det ska vi ordna..... jag återkommer

   TS
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 16 Maj

stektlök  
#307449
Sinkro63 skrev:har du några bilder vid utloppet till bäcken/ån? dvs efter munken


F-låt jag har glömt detta lite... bilder kommer sinkro !

   TS
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas.. bild 23 Okt

stektlök  
#308405 Hej ! Detta blev inte riktigt bilden vi tala om ovan här i tråden men bild på utloppet kommer. Under tiden kommer en bild på annat roligt jag testa idag. Rejält töväder här nu, men isen höll. Vågade dock inte åka rakt över utan höll mig i kanterna :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).