Motorsåg och handhållet

Förvara motorsåg i

63 inlägg 52372 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Förvara motorsåg i

mrvimek  
#294159 Hel jag har haft en back som Jah har haft motorsågen och dunkar i men nu har den gått sönder och undra hur ni andra gör när ni har motorsågen i bilen :)



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Förvara motorsåg i

Skogsmänniska  
#294161 Den ligger löst i därbak med bränsle, kedjeolja kaffeväska, hjälm, bälte och rullar runt :lol:

Avatar Fallback

Re: Förvara motorsåg i

mrvimek  
#294162 Mm samma här i caddyn men vill inte de längre och har kollar runt på alla ställen som kan ha någon låda men ingen tillräcklig stor :(

   TS
Användarvisningsbild

Re: Förvara motorsåg i

Erre  
#294163 Till skåpbil funkar detta kanon. Tre ställ som klarar 18 tumssvärd som längst. En kapellstropp runt handtaget till dunken så är den där den ska vara hela tiden med. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Förvara motorsåg i

Blue  
#294166 Jag har alla "småsaker" i en brödback, allt som är mindre än hålen i botten ramlar ur så det samlas inte en massa spån i den om den skulle råka stå i närheten av där man sågar.
Sen har jag gjort en skiva med sidostöd och en regel som hindrar sågarna från att kana runt på flaket.

Bild

Avatar Fallback

Re: Förvara motorsåg i

Ferguson system  
#294169 Kvistesag, verktøybelte, olje, bensin og div annet har jeg i ei motorsagkasse fra militæret. Større sager ligger baki bilen, stroppa fast med bagasjebånd.

Användarvisningsbild

Re: Förvara motorsåg i

sundelius  
#294174 Snor nog den Erre :oops:

Användarvisningsbild

Re: Förvara motorsåg i

Erre  
#294178
sundelius skrev:Snor nog den Erre :oops:

Hehe. Helt rätt! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Förvara motorsåg i

JensSkoog  
#294193 Mycket god ide, Erre. Om inte vädret varit så fult, skulle jag varit ute och tagit mål i Suzukin för en såghållare, model Erre! Allt annat har jag i en plastback.

Avatar Fallback

Re: Förvara motorsåg i

husqvarna_med_sthil  
#294233 Jag ställer sågen löst på bagagerumsmattan. Dunkarna har jag i en plastback. I Traktorn har jag burit sågar i hytten men i år ska jag bygga hållare att ha på vajerspelet.

Användarvisningsbild

Re: Förvara motorsåg i

mghg  
#294263 Är det någon som har en bra lösning på låda att hänga i frontlyftet på en traktor? Jag har funderat på att bygga något i stil med Ekagårdslådan http://ekagard.com/ eller den besläktade Huggarlådan.

Avatar Fallback

Re: Förvara motorsåg i

protwia  
#294270 Har motorsåg, kombidunk, bälte och annat löst i en brödback. Funkar fint.

Användarvisningsbild

Re: Förvara motorsåg i

Peteflamingstar  
#294287 Jag har en sån här låda, haft den i tre-fyra år nu. Funkar kanon! Ryms en såg med 13-15" svärd, kombidunk, huggarbälte, brytjärn, yxa samt i den medföljande lådan under locket ryms svärd, kedjor, filar o annat plock. Bara att lyfta i och ur lådan, inget spill o kladd utanför. Värd varenda krona!

Bild

Avatar Fallback

Re: Förvara motorsåg i

mrvimek  
#294290 Vart har du köpt den ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Förvara motorsåg i

Peteflamingstar  
#294291 På Swedol, men den finns på Jula (för 699:-) och kanske också Biltema. Enda nackdelen är att när lådan är full med prylar blir den rätt tung, man får lyfta ergonomiskt rätt!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).