Skogsvagn (Huggarvagnar)

Monsun Tison HV07-5010A Hydraulpkt

3 inlägg 5063 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Monsun Tison HV07-5010A Hydraulpkt

Kasebon  
#294134 Hej igen Tanter och Gubbar!
Ny fråga gällande Monsun Tison: Hittade ett litet hydraulpaket märkt Monsun Tison 2032E från en gammal gaffeltruck. Passar sliderna i HV07-paketet? Det finns nämligen en enkel och en dubbelverkande slid. Tänkte i så fall använda den dubbelverkande för att få dubbelverkande funktion på bommen på min FMV 2000! Yttermåtten på 2032E-paketet verkar vara samma som på HV07-paketet fast bara uppbyggt med två slider! Genomförbart? :?:



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Monsun Tison HV07-5010A Hydraulpkt

ulfgustav  
#294152 Hej
Jag känner inte tilll någon ventil frånMonsun Tison som hetat 2032E, men det är ju rätt enkelt för dig att undersöka saken, men sliderna i hv07 paketeten var matchade mot husen, men det fanns också slider som hade rejäl underdimension för att passa i alla hus, men med sådana slider får du stort internt läckage

Avatar Fallback

Re: Monsun Tison HV07-5010A Hydraulpkt

Kasebon  
#294210
ulfgustav skrev:Hej
Jag känner inte tilll någon ventil frånMonsun Tison som hetat 2032E, men det är ju rätt enkelt för dig att undersöka saken, men sliderna i hv07 paketeten var matchade mot husen, men det fanns också slider som hade rejäl underdimension för att passa i alla hus, men med sådana slider får du stort internt läckage


Bara att pilla isär och kolla alltså! :smile:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).