Massaved

MASSAVED KÖPER

27 inlägg 43621 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: MASSAVED KÖPER

nettuno  
#293136 ALLO,ALLO
Fins ingen i Västragöteland eller bohusländ som vill sälja sälja stöckar eller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: MASSAVED KÖPER

Vedproducent  
#293161 Tror du får höja nivån lite. Södra betalar med gallringspremie (avverkning mer än 500 fub) 431 kr m3 fub inkl moms. Så om markägaren ska tjäna något på det så får du i alla fall betala närmare 500 kr fuben. Det motsvarar cirka 250 kr travat som jag också förstår att många vill ha. Det är inget att säga om det. Vill man ha björkved så är det bara att betala och se till att själv ta betalt när man säljer.

Avatar Fallback

Re: MASSAVED KÖPER

skotarmasse  
#293186 Betalar södra 431krm3fub för björkmassaved!!?
Kan jag få det telefonnumret till den inköparen :-o

Avatar Fallback

Re: MASSAVED KÖPER

alias  
#293187 345 kr/fub+ moms (inkl premier) - känns inte helt orimligt.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: MASSAVED KÖPER

skotarmasse  
#293189 Ursäkta! Räknade inte med momsen :-S

Avatar Fallback

Re: MASSAVED KÖPER

skogshasse  
#293191
skotarmasse skrev:Ursäkta! Räknade inte med momsen :-S


företag till företag pratar väl aldrig med moms utan det är väl alltid plus moms

Användarvisningsbild

Re: MASSAVED KÖPER

Vedproducent  
#293193
skogshasse skrev:
skotarmasse skrev:Ursäkta! Räknade inte med momsen :-S


företag till företag pratar väl aldrig med moms utan det är väl alltid plus moms

Ge dig. Momsen ingående och utgående räknar seriösa företagare alltid med. För att ändå förtydliga det hela för dom som kör efter egna regler så har jag hela tiden skrivit exakt vad jag menar. I detta fallet 431 kr inkl moms klart och tydligt. Hur svårt kan det vara?

Användarvisningsbild

Re: MASSAVED KÖPER

bodaedet  
#293195 Jag har då bara hört om virkespriser + moms. Kanske är annat i Södra land.

Avatar Fallback

Re: MASSAVED KÖPER

isteskog  
#293196 Prislistorna är alltid skrivna exklusive moms. Du Vedproducent skrev helt riktigt inkl. moms i ditt inlägg.

Avatar Fallback

Re: MASSAVED KÖPER

skogshasse  
#293197
Vedproducent skrev:
skogshasse skrev:
skotarmasse skrev:Ursäkta! Räknade inte med momsen :-S


företag till företag pratar väl aldrig med moms utan det är väl alltid plus moms

Ge dig. Momsen ingående och utgående räknar seriösa företagare alltid med. För att ändå förtydliga det hela för dom som kör efter egna regler så har jag hela tiden skrivit exakt vad jag menar. I detta fallet 431 kr inkl moms klart och tydligt. Hur svårt kan det vara?


ja nu tror jag att du får ge dig själv för lagen säger att om en företagare frågar en företagare om ett pris på sågning med min woodmizer så svarar man som ett exempel 400 och då är det plus moms men om en privatperson frågar om ett pris så ska man alltid svara priset med moms och då blir svaret 500 kronor för svarar man 400 till privatpersonen så kan man inte skicka faktura på 400 plus moms det är vad lagen säger

Användarvisningsbild

Re: MASSAVED KÖPER

Vedproducent  
#293199
isteskog skrev:Prislistorna är alltid skrivna exklusive moms. Du Vedproducent skrev helt riktigt inkl. moms i ditt inlägg.

Helt riktigt och det gör jag med tanke på att det är långved och färdig ved när 700 kr m3 nämndes. Det går inte att blanda och nämna priser på färdig ved inkl moms om du inte skriver råvaran inkl moms också.
Men jag skrev tydligt inkl moms för att inga missförstånd skulle uppstå. Men tydligen är det många som inte är vana med in och utgående moms här alls.

Användarvisningsbild

Re: MASSAVED KÖPER

Hasse52  
#507082 Är det intressant med ett mindre antal björkar i Mölnlycke?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).