sön 05 okt 2014, 17:42#292592
Skulle vilja vet om man får plats med en mindre hund i hytten? Hittar inga bilder på hytten på internet så tänkte jag frågar här. Har en Dansk Svensks gårdshund på 1 år nu och evt fått jobb på skota på en 1510. Hört att hyttarna är ganska små? Skulle inte skada om någon hade bilder inifrån hytten
sön 05 okt 2014, 18:30#292605
Hej, det borde absolut gå. Se till att du inte klämmer hunden när du stänger dörren, för det är nog vid dörren det får bli.
Äger du inte maskinen själv är ett tips att höra med ägaren om lov först.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
sön 05 okt 2014, 19:07#292611
Skulle nog haft hunden bakom stolen isf. Vet inte hur stor en dansk-svensk gårdshund är men tror inte att golvet lär funka. I slutet på filmen finns nåra bilder på hund just bakom stolen Personligen upplever jag inte hytten som liten
Don't ask the question if you don't like the answer! Kvalitet framför allt!
sön 05 okt 2014, 20:40#292648
Tack som bara den för snabba svar! Är det en Dvärgpincher som ligger i hytten på filmen? Dansk svensk gårdshund är den bästa hunden du någonsin kan ha! )
sön 28 dec 2014, 19:34#307603
Hundar i maskinhytt brukar många gånger sluta med sönderbitna kablar.... och oftast så säger varken ägare eller arbetskamrater nej till att det tas med hundar i hytter trots att de oftast inte vill ha hund på sin kontorsarbetsplats där man sitter så många timmar. så för att visa lite respekt och förståelse för andra så är det bättre att man har hund i bil eller på pickupp flak för dom som har möjlighet.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.