sön 18 maj 2008, 23:05#29197Hej
Nu har min IH givit upp startandet plötsligt...
Provat följande ladda med bil, för starta..
gjort rent kablarna till och från startmotorn.
batteriet verkar full laddat dock..
Den glöder fint, men ingen fyn i startmotorn alls..
nu är frågan hur är de med kolen? går de att byta?
Traktorer och processorer
Start problem IH 275B - 61
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 20 maj 2008, 20:35#29322Hej..
Du kan ju alltid kolla jordningen oxå...Har du busbra ström fram till startmotorn så hjälper det ju inte om jordningen är kass..Prova med en startkabel från batteriet och jorda så nära startmotorn du kan..funkar det ändå inte, så är det nog dax att kolla det interna i startmotorn..
Mvh Ulf
Du kan ju alltid kolla jordningen oxå...Har du busbra ström fram till startmotorn så hjälper det ju inte om jordningen är kass..Prova med en startkabel från batteriet och jorda så nära startmotorn du kan..funkar det ändå inte, så är det nog dax att kolla det interna i startmotorn..
Mvh Ulf
tis 20 maj 2008, 21:01#29327hittade felet....
den här lilla saken som håller kopparflätan/kopparstycket mot axlen var trasig två styckna, så de är säkert de.
Ringer till olssons i ellös imorrn bitti...
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
den här lilla saken som håller kopparflätan/kopparstycket mot axlen var trasig två styckna, så de är säkert de.
Ringer till olssons i ellös imorrn bitti...
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).