Ny Teknik och Elektronik

Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

73 inlägg 58417 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

speja  
#291958 Ser att tråden har några år på nacken, men frågan är väl evig.

Är jag helt fel ute om jag skaffar en robust telefon, CAT B15Q (http://www.netonnet.se/art/telefon/mobi ... 7035.7404/)

och en vattentålig läsplatta med GPS för karta, Sony Xperia Tablet Z2 (http://www.netonnet.se/art/dator/surfpl ... 1332.8279/)?

Finns det hörselskydd med både blåtand, komradio och medhörning?

/speja

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

ÅsaNisse  
Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

anersimyra  
#292203
speja skrev:Ser att tråden har några år på nacken, men frågan är väl evig.

Är jag helt fel ute om jag skaffar en robust telefon, CAT B15Q (http://www.netonnet.se/art/telefon/mobi ... 7035.7404/)

och en vattentålig läsplatta med GPS för karta, Sony Xperia Tablet Z2 (http://www.netonnet.se/art/dator/surfpl ... 1332.8279/)?

Finns det hörselskydd med både blåtand, komradio och medhörning?

/speja
Caten har riktigt usel kamera, talljud och ringsignalsvolym lämnar mycket övrigt att önska, själv gick jag tillbaka till min gamla 300 kronors Nokia.

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

öronbak  
#292221 Och jag kasta med av min telefon och det helt tyst o lungt, Jag ska aldrig mer skaffa mig en telefon igen -Helt underbart............

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

enbhen  
#292439 Jag kör Sony Xperia (ytterligare betäckning okänd men märkt med CE0682) som mobil och Xperia Tab Z3 som surfplatta. Jag är riktigt nöjd med båda!

Mobilen har varit med om det mesta under de två åren jag haft den; tappat den otaliga gånger, varit i fickan i tropiska länder (svett!), varit med vid skogsarbete, snickring, båtfärder, skoteråkning etc.. Det enda jag gjort åt den är att köpa ett nytt bakstycke (ett mindre som är placerat längst ned), det tappades bort under en blöt kväll i Vitryssland ;-)

Surfplattan har jag bara haft 3-4 månader men den är riktigt bra. Har den som GPS vid båtåkning så den används i relativt tufft klimat. Har även haft den som mediaspelare vid poolbad så lagomt med vatten tål den.

Firman har gett ut CAT-mobiler med dubbelSIM på prov och det har inte varit några hyllningar över den. Men det kanske finns bättre varianter av CAT.

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#292449 http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=20474&c=103

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Seb macahan  
#292451 Hej, jag jobbar som snickare och i skogen. Har provat det mesta dock ganska kortvariga stunder:@ den telefon som funkat bäst hittills är Sony Xperia z1 med ett hårt plånboksfodral. Kör sen peltor alert ws2. Funkar bra och sparar telefonen mycket.

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfaren

JensSkoog  
#292452 Har användt min sista Sonim i skog och arbete i ett år och nio månader. Det är en telefonbästa för mig. Normalt har varit ett halvt år innan fånen va kass 😡 Men, Sonimen är tung, har liten skärm och är ingen modern telefon. Stor fördel är att den kan användas om jag tränger å hammra in en spiker :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

anersimyra  
#292454 Caten har ju sina fördelar, den tål helt klart att tappas i asfalten, den är tät, glaset är extremt reptåligt. Den klarade dock inte ett fall från biltaket i 70, för att därefter bli överkörd av massor med bilar på Essingeleden.. :lol:

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#292455 Har en Samsung som hängt med länge. Hade en Sonim som inte höll mer än tre år. Det var dåligt med tanke på hur dyr den var och reklamen som sa att den var outslitlig.

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

rokon  
#320430 Jag har själv för ca en vecka sedan köpt en Cat B15Q
och är väldigt nöjd så här långt, ljudkvaliten är den bästa av alla mobiler jag haft. Jag tror att det råder viss förvirring när det gäller beteckningarna, det fanns en föregångare som såg nästan lika ut som hette Cat b15. Den hade dåligt ljud sämre processor sämre kamera och äldre mer resurskrävande android.

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

anersimyra  
#320436 Q modellen har enligt resensioner jag läst samma usla kamera som föregångaren. Förhoppningsvis har Q modellen bättre ljud än det katastrofalt usla ljudet på CAT 15. Själv köpte jag en CAT B 100 knappmodell då jag inte vågade chansa på att B 15 Q var bättre än föregångaren.. :?:

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

rokon  
#320438 Jag vågade! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

anersimyra  
#320448
rokon skrev:Jag vågade! :grin:
Har den lika bra ljud som en CAT 100 så duger den långt.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

sakkis10  
#320451 Köp någon Runbo telefon mycket bättre än Cat. Det är komradio också

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).