Socialt (mer om oss)

Problem med min SkogsForum-profil

24 inlägg 12436 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med min SkogsForum-profil

anderswestergren  
#287560 Jag har länge känt mig lätt förolämpad p.g.a. att det i min profil står "juniorhuggare" som titel!
Denna känsla av att vara lätt förolämpad har på senare tid passerat stadiet "irriterad" på en stigande skala och närmar sig nu "raseri", när jag misslyckats med alla försök att rätta till missförhållandet.
HUR ÄNDRAR MAN TITEL!?
Jag är en snart 60-årig man som jobbade på heltid som huggare i nästan 33 år.

"Juniorhuggare"!?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Erre  
#287562 Du har skrivit för få inlägg. Du får olika titlar beroende på engagemang här på forumet.

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Blivande snickare  
#287564 Rätt intressant att du har jobbat som proffshuggare i 33 år och är titlad "juniorhuggare" medan jag som bara är 18 och sågar lite i egen skog är "huggarmästare" :lol:
Men precis som Erre säger så är titeln beroende av hur många inlägg du har gjort så skriv på och var aktiv i forumet, det är det enda som hjälper :smile:

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Tosca  
#287574 Ja, det är bara en signal på hur lite skrivkramp man lider av, pratkvarnar har företräde på det sättet.

Användarvisningsbild

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Kse  
#287592 Ja det är som tidigare skribenter påpekat ett system för att visa hur aktiv man är på forumet, lite med glimten i ögat.
Visst hade det lika gärna kunnat stå 1 till 5 eller från A till E, men det är ju lite roligare med skogs relaterade titlar.

Det går ju att lägga övrig info om man vill som syns längst ner i varje inlägg, men vill man ha en högra "ranking" så är det bara att börja skriva.
Olika titlar osv. har faktiskt varit upp till diskussion i moderatorhörnan och är kanske nått som dyker upp i framtiden.

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287603 Jag vill ta tillfället i akt och påpeka att jag är en äldre pratkvarn, med ringa huggningserfarenhet. :)

På annat forum jag härjar blev det lite diskussion, och då kunde man göra av sig till moderatorn för att ta bort titeln helt, vilket jag gjorde.

Användarvisningsbild

Re: Problem med min SkogsForum-profil

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287616
Mangan skrev:... då kunde man göra av sig till moderatorn för att ta bort titeln helt...

Menar du höra av sig till moderatorn eller göra sig av med moderatorn :?: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Kse  
#287636
Mangan skrev:Jag vill ta tillfället i akt och påpeka att jag är en äldre pratkvarn, med ringa huggningserfarenhet. :)

På annat forum jag härjar blev det lite diskussion, och då kunde man göra av sig till moderatorn för att ta bort titeln helt, vilket jag gjorde.


Ja så kan man visst oxå göra. ;)

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287679
th skrev:
Mangan skrev:... då kunde man göra av sig till moderatorn för att ta bort titeln helt...

Menar du höra av sig till moderatorn eller göra sig av med moderatorn :?: :grin:


Det är upp till var och ens läggning, tycker jag. :)

Användarvisningsbild

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Skogshuggarninorr35  
#287682 Är det egentligen något att haka upp sig på? Vet man inte själv vem man är så kvittar det nog om det står nybörjare eller huggarmästare... :lol:

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287694 Det finns allt en del som hakar upp sig på andras titlar, ja!

Användarvisningsbild

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Fredrik Reuter  
#287731 Hej,
Jag har inte så mycket i sak att tillägga annat än att de automatiska titlarna (Nykomling, Juniorhuggare osv) är en ganska trubbig funktion och numer också en gammal funktion som hängt med oförändrad sedan starten 2005.

Vi har diskuterat detta i moderatorgruppen också efter att vi fått flera PM om samma sak. Vi är också eniga att detta bör ses över och ändras till något bättre.

Användarvisningsbild

Re: Problem med min SkogsForum-profil

JensSkoog  
#287740 Är nu bättre en om vi skulle tituleras med bankchef, soptippsoperatör eller dagdrivare eller vad vi nu jobbar med i det dagliga. :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287744 Eller så har man inga titlar alls, utan får välja text ändå.

Användarvisningsbild

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Jeep  
#287747 Jag ser titlarna som en kul grej och förstår inte problemet...
(Finns ju på massor av forum utan att folk hänger upp sig på dem)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).