Traktorer och processorer

Vart får man tag i däck till BM 36a?

8 inlägg 7390 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vart får man tag i däck till BM 36a?

Larsa100  
#284958 Attans, Har fått punktering på vårt bakhjul på bm36. Nu behövs nytt däck och ny slang. Har letat på lite på nätet mest på blocket utan framgång. Har mailat lite handlare men de svarar inte. Vill gärna ha beg pga pris. Har ni några tips? 13,6 12-38 som ska gå i skogen.

Tacksam för svar !



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vart får man tag i däck till BM 36a?

herjman  
#284964 Ring runt till däcknasarna!
Råkade själv ut för samma situation och ville inte lägga nästan 5000 på ett däck till en traktor jag köpte för 10 000.

Avatar Fallback

Re: Vart får man tag i däck till BM 36a?

kungsis  
#285025 Har du provat att ringa traktorskrotarna? Jag vet att iaf TK i Linköping har mycket begagnade däck. Dock tror jag inte de har full koll på vad de har, så ett besök kan vara bäst.

M.v.h
Kungsis

Avatar Fallback

Re: Vart får man tag i däck till BM 36a?

Valfridsson  
#285031 Vart håller du hus? Vi har två kompletta däck med fälg till valmet x05 serien. Fälgen passar väl kanske inte men dimensionen är rätt iaf.

Avatar Fallback

Re: Vart får man tag i däck till BM 36a?

Larsa100  
#285042 Hej!
Tack för svaren kom gärna med fler=)

Jag finns i Kalmar län, är däcken långt borta då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vart får man tag i däck till BM 36a?

ÅsaNisse  
#285043 HL Däck i Nässjö. Petlas 13,6-38 diagonal nytt för 3.700:-
Kolla Blocket på Petlas i Jönköpings län.

Avatar Fallback

Re: Vart får man tag i däck till BM 36a?

Valfridsson  
#285064 Hmm, ja det är en bit, jag bor i Örnsköldsvik så förslaget om Jönköping är ju bra mycket närmare!

Avatar Fallback

Re: Vart får man tag i däck till BM 36a?

kungsis  
#285239
ÅsaNisse skrev:HL Däck i Nässjö. Petlas 13,6-38 diagonal nytt för 3.700:-
Kolla Blocket på Petlas i Jönköpings län.


Jo, det kan verka vettigt, men tänk på att det tillkommer moms och frakt (+miljöavgift?). Sedan behöver man kanske en ny slang och till sist ska de ju monteras. Köpte nya till min Victor för några år sedan och det blev allt en betydligt större summa än man först tänkt sig.

M.v.h
Kungsis

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).