Öppna kategorin

Skogsforums VM-tips

149 inlägg 56649 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284961 Jaha, då var som väntat även Schweiz och USA ute ur turneringen. Således är alla gruppettor vidare till kvarten, där det vankas intressanta matcher i helgen. Tyskland-Frankrike + Brasilien-Colombia på lördag och Nederländerna-Costa Rica + Argentina-Belgien på söndag.
/Niklas

Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Skogsinvest  
#284968 Jo det brukar alltid skrälla i någon match men jag tycker nog att alla lag som gått vidare varit bättres sina respektive åttondelsfinaler. Kul att det krävs förlängning i så många matcher så vi bjuds på mycket bra fotbollsunderhållning! Hade någon sagt att Costa Rica skulle spela kvartsfinal i detta VM hade jag klassat denna som okunning! Noterbart också att endast Europa och Sydamerika gör upp om detta med hälften av lagen vardera. Vi är dock garanterad minst ett europeiskt/sydamerikanskt lag till semifinal. Här kommer kvartsfinaltipset!

Tyskland - Frankrike 3-1 (Tyskland vidare)
Brasilien - Colombia 2-2 (Brasilien vidare)
Holland - Costa Rica 4-1 (Holland vidare)
Argentina - Belgien 1-2 (Belgien vidare)

Går detta in är det historiskt på sydamerikans mark med så många europeiska lag. Brasilien står då som ensam försvarare för hela Sydamerika vilket höjer pressen ytterligare inför semifinalen!

Många gissningar, men garanterat bra fotboll!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285016 Har numera rationaliserat tittandet. Det är lagom att börja titta en kvart från slutet för att se de sista minuterna av matchen plus förlängningen och eventuellt straffarna. Detta är den intressanta del då allt verkar hända, tiden innan ger ju bara 0 - 0 :grin:

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

axwell  
#285019
th skrev:Har numera rationaliserat tittandet. Det är lagom att börja titta en kvart från slutet för att se de sista minuterna av matchen plus förlängningen och eventuellt straffarna. Detta är den intressanta del då allt verkar hända, tiden innan ger ju bara 0 - 0 :grin:


Det var som........., trodde tills nu att det bara var jag som kommit till den insikten.
Sista 10 minuterna plus förlängning och straffar, det räcker i det flesta matcher hittills :mrgreen:

Bollens fel, inte spelarnas enl. några "förståsigpåare" :surp:

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

JensSkoog  
#285022 Even bättre är min metod - jag gör andra sakor, och senn går jag och tittar på reprisen när fruntimmeret hojar! Hon är mycket mer intresserad en mig, men jag får höjdarna :lol:

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Skogsinvest  
#285030 Haha ser att det finns många knep för att kunna plocka russinen ur kakan! Att följa matchen från början till slut har dock tjusningar vid sidan om det uteblivna målskyttet. Fina kombinationer, matchen i matchen mellan spelare, hur matchbilden svänger, publik som byter sida, domare som gör horribla misstag (bevisas oftast efter repris nr 27 ur ytterligare en ny kaneravinkel) och hur man under hela denna tid vet att någon av spelarna på planen eller på bänken kommer att få uppfylla sin högsta dröm och avgöra till sitt lands fördel. Att då bara se sista biten förtar lite av historien, på samma sätt som att bara läsa slutet på en bok, men är väl bättre än inget.

Jag tycker också att det är på samma sätt med skogsbruk som med fotboll. Grunden är att ha en god föryngring. Sedan är det viktigt att göra rätt urval vid gallringar. Det är viktigt att välja individer som har goda kvaliteter, klarar sig genom stormigare perioder men som också skapar ett gott bestånd som helhet där utfallet blir bästa möjliga. Att sätta en snitsel/bindel runt en rutinerad evighetstall eller lagkapten skapar kontinuitet över tid. Gör man ett dåligt grundarbete med försvaret/föryngringen skördas inte heller framgångarna med många mål/klass 1.

Vi kan glädjas åt att de bästa matcherna och skogsåren ligger framför oss!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285174
Skogsinvest skrev: Hade någon sagt att Costa Rica skulle spela kvartsfinal i detta VM hade jag klassat denna som okunning!


Sensationen skedde ju i gruppspelet, där Costa Rika spöade både Italien och Uruguay samt spelade oavgjort mot England. Att Costa Rika skulle spöa Grekland i åttondelen var ju ingen större sensation, anser jag.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285176 Tyskland vidare mot Frankrike efter 1-0. :ymparty:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Skogsinvest  
#285177 Absolut! Visst är det så. När de väl kom till åttondelen höll jag Costa Rica som knappa favoriter. Mitt uttalande byggde på om någon före VM skulle sagt att Costa Rica skulle spela kvartsfinal. Jag tyckte att den gruppen såg ruggit hård ut och trodde nog på Uruguay som gruppetta och att England och Italien skulle göra upp om andraplatsen. Bara att inse att man underskattat Costa Rica.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285179 ojoj vilken trevligt match brasilien - columbia :)
(bara hoppas att inte neymar gör något mål, och att messi för sätta några imorgon)

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285180
Skogsinvest skrev:Absolut! Visst är det så. När de väl kom till åttondelen höll jag Costa Rica som knappa favoriter. Mitt uttalande byggde på om någon före VM skulle sagt att Costa Rica skulle spela kvartsfinal. Jag tyckte att den gruppen såg ruggit hård ut och trodde nog på Uruguay som gruppetta och att England och Italien skulle göra upp om andraplatsen. Bara att inse att man underskattat Costa Rica.


Du lär inte vara ensam om den saken. :lol:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Skogsinvest  
#285181 Tyskland spelade kontrollerat i sin kvartsfinal även om Benzema fick drömläge att kvittera på matchens näst sista spark. Nu har Brasilien matchboll mot Colombia inför andra halvlek. Betydligt roligare match så långt än den européerna gjorde upp i för några timmar sedan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285191 Brasilien vann med 2-1 och möter alltså Tyskland i semifinal. Matchen spelas på tisdag.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Skogsinvest  
#285195 Hade tippat Tyskland - Brasilien i final utan att titta på slutspelsträdet. Nu blir det inte så men då räknar jag med guld till Tyskland och brons till Brasilien!

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Skogsinvest  
#285198 ...och tipset om Neymar som skyttekung knäcktes igår!

Bra matcher ikväll också. Synd bara på det fina vädret här hemma. Blir nog att bära ut tvn i trädgården!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).