Socialt (mer om oss)

Dagens bild

22145 inlägg 3677870 visningar 302 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
rikard_e skrev:
JensSkoog skrev:
FURU SKREKK (3)S.JPG
Såhär kan det se ut när en sommarstugegare har börjat kapa ner en tall. Han hade kapat snett från två sidor, och vågade inte jobba färdigt. Jag sekrade trädet med rep och gjorde riktskär och säkra hörnet över det han hade gjort, och ner kom den dit den skulle.

Det där tar nog priset i värsta jag har sett! Tur att det finns människor som verkligen kan iaf!

Gubben hade en brorsa som va snartänkt! Han hörde ljudet från min såg, och kom och frågade om jag visste vad jag drev med och om jag kunne titta på trädet. Trävligt å hjälpa. :wink: Jag har sett likadan på en bild efter att en gubbe dog under trädfelling, men aldrig nära på.

Blivande snickare  
#284069Var han osäker på åt vilket håll han ville fälla den eller körde han med "bäverfällning"? :mrgreen:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#284072Han visste vilket holl han ville ha den, men visste inte hur! Om det hade gått söderut så skulle 30m2 glastak gått sönder, och om det gått väster, så skulle dass och uthus gått! Han spurde om han kunne kontakta mig om han skulle ta träd igen :grin:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#284428Inte min bild, men jag måste bara dela den! :lol:

http://bodonu.no/de-kom-lopende-mot-oss/

Användarvisningsbild

Erre  
#284523Den drar åt vänster!

Användarvisningsbild

T Landström  
Erre skrev:Den drar åt vänster!

haha...vi har en skyffel som ser likadan ut...med likadan böj på skaftet...minns inte om den drar åt vänster eller höger... Får kolla på det..;)

tallen100  
#284527Man ska inte hänga på skyffeln, man ska skotta :lol:

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284529Det är de vänstervridna personerna som hänger på skyffeln under arbetstid. De övriga spottar i nävarna och hugger i! :wink:
/Niklas
Senast redigerad av Niking tor 26 jun 2014, 20:16, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Erre  
#284537Man är som man är när man inte blev som man skulle! :grin:

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

Eller drar åt höger beroende på vilket håll man ser det ifrån :geek:

tallen100  
th skrev:

Räknar man inte bakifrån på skyfflar, som på bilar :surp:

Användarvisningsbild

Erre  
tallen100 skrev:
th skrev:

Räknar man inte bakifrån på skyfflar, som på bilar :surp:

Jag tänkte bakifrån. Som det blir när man änvänder den. :grin:

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284627Eller framifrån om man är en daggmask :!:
Det finns sexton möjligheter att se på saker om man har tre dimensioner. I alla tre dimensionerna kan man avgöra svängen på skyffeln, men det är bara i en av dem som man kan säga om skyffeln svänger vänster eller höger och då beror det på åt vilket håll man vänt skyffeln. Sen finns ju det otaliga varianter däremellan där skyffeln svänger "snett höger" eller "snett vänster" :grin:

Således beror nog tolkningen av om skyffeln är vänstervriden eller högervriden på vilken utgångspunkt man har, dvs. om man startar från vänster eller höger, faktiskt precis som i all politik konstigt nog :???:

Robertberg  
#284636Som professionell skyfflare vill jag å det starkaste påstå att skyffeln drar åt vänstern!

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
obantteg skrev:Som professionell skyfflare vill jag å det starkaste påstå att skyffeln drar åt vänstern!

Det är ju där som den värsta skiten finns :P
/Niklas

Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).