Dalarna (W)

Motorsågssamlare

249 inlägg 132109 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

tallen100  
#251136
totte skrev:Var rädd om den fina gamla klenoden! :grin: :grin:

Det är jag, vårdar mina gamla sågar ömt :grin:

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279627 Kommer att såga med lite veteranmotorsågar i morgon Lördag på Bilprovnings veteranbilsbesiktning här i Vansbro kl 8.00- 13.00 Om det inte blir kojdag på grund av regn vilket man tyckte va skönt i bland i unga år. Har ni vägarna förbi titta dit.

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#280511
002.JPG
003.JPG
En del av Fredagens köp så nu blir det issågning som gäller? Sthil 90AV

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

bodaedet  
#280514 Vad har denna använts till?

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

JensSkoog  
#280519 Om jag inte förstår fel, så vippar man upp sågen och kapar is - stativen dras som en kälke. Min far sågade is med timmersvans omkring 1920 - till export til England. Hårdt arbete.

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

cjj70  
#280523 Har en samling av gamla Husqvarna motorsågar!

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#282913 Lördag 14-6 har Grålleklubben en dag i Gruckå kvarn mellan Vansbro och Äppelbo jag kommer att va där med ett antal veteransågar och såga lite Det blir debut med min senaste igångsättning en Mercury Disston DA 211 tvåmanssåg med ny rivtandad kedja +lite andra modeller.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

johan eriksson  
#282931 Låter trevligt Åke.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#282956 Ha det så trevligt! Och akta ryggen, DA 211 är en tung rackare.

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#282985
gruckå 14.jpg

Hittade bild på det hela. Du förstår Totte vid min ålder behöver man inte bry sig om ryggen mer man höjer smärtgränsen lite då och då.
Sågdelen vägde 17,5kg och motordelen 22,5 kg tur man är två.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#282986 Jo, jag måste bry mig om min, gör jag fel kan jag inte gå alls på fyra fem dagar. Lite småont annars har jag av och till.

Nå hursom, det där ser ju ut att bli en trevlig träff, hoppas ni får fint väder också.

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285193
001.JPG

En del av det jag tar med till Dala-Floda på Söndag vid Wålstedts gård på veterantraktordag Kl 12.00-16.00.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#285201 Fint lass, många gamla godingar där.

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285525 Västerdalsträffen Tisdag 15/7 under dansbandsveckan på PD området är det en massa beundransvärda bilar av alla de slag + lite annat som är värt ett besök en av årets höjdpunkt med mycket trevligt folk. Kommer att ställa ut ca 50 veteransågar i samarbete med Grålleklubben som visar sina traktorer. Kom och njut i det vackra vädret?

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286326 Avradsberg i Tiomilaskogen är vad som gäller i tre dagar var dit med ett lass sågar i dag det är varmt och skönt i min 245 men synd att klaga. Ett lass till med i morgon så blir det lagom att pyssla med under dagarna tre. Om intresse finnes så blir det kapning med lite av varje en och tvåmanssågar.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar