sön 11 maj 2014, 10:26#279857Hej.
Besökte i helgen Skog & Traktor i Emmaboda och fick se att Weimer presenterade ett helt nytt modellprogram av huggarvagnar. Och jag vill påstå att dom har lyckats väldigt bra. Samtalade med en säljare som berättade till min förvåning att vagnen var tillverkad i Sverige. Trodde dom tillverkades i Estland men enligt säljaren hade dom brutit samarbetet med Estland och nu tillverkade vagnarna i Eksjö. Han berättade också att vagnarna som tillverkas i Estland fortfarande säljs i Sverige av Sit Right i Dalarna under samma namn som tidigare men att detta inte var något dom stod bakom längre. Risk att få något annat än det man betalar för om man handlar av dom då.
Men tycker att det är roligt att ännu en tillverkare har hittat tillbaka till Sverige.
Skogsvagn (Huggarvagnar)
Nya Huggarvagnar från Weimer
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

sön 11 maj 2014, 10:52#279858Verkar vara bra vagnar...
Äganderätt är grunden till marknadsekonomi, människans personliga frihet, demokrati, yttrandefrihet och naturens mångfald, blomstring och god hushållning av naturresurserna. Äganderätt & ekonomi ska stärkas .
HUSKVARNA, VOLVO-BM
HUSKVARNA, VOLVO-BM
sön 11 maj 2014, 13:45#279875Hummm....
NY medlem på Skogsforum idag, och detta är första inlägget, Nästan så att man kan misstänka att Bo-Göran jobbar för Weimer och vill ha ut lite information...
NY medlem på Skogsforum idag, och detta är första inlägget, Nästan så att man kan misstänka att Bo-Göran jobbar för Weimer och vill ha ut lite information...
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten
sön 11 maj 2014, 16:41#279885Det kommer snart nya kranar också!
sön 11 maj 2014, 19:59#279919
Heter dessa vagner ochså weimer då, altså ingen skillnad als mot dom Svensktillverkadet???
Verkar ju lite mysko.
Bo-Göran skrev:Hej.
Han berättade också att vagnarna som tillverkas i Estland fortfarande säljs i Sverige av Sit Right i Dalarna under samma namn som tidigare men att detta inte var något dom stod bakom längre. Risk att få något annat än det man betalar för om man handlar av dom då.
Heter dessa vagner ochså weimer då, altså ingen skillnad als mot dom Svensktillverkadet???
Verkar ju lite mysko.
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc
mån 12 maj 2014, 11:59#279951Här har jag fått i nyhetsmail från Weimer.
Kommer jag inte ihåg fel så är grå kranar på de som säljs av sit-right.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
mån 12 maj 2014, 12:21#279954
Ett info blad med den bilden fick jag på mässan. Fast den vagnen som stod där hade ett teleskopben och ett lavettben, tyckte jag såg lite roligt ut.
bengt.a skrev:Här har jag fått i nyhetsmail från Weimer.
Ett info blad med den bilden fick jag på mässan. Fast den vagnen som stod där hade ett teleskopben och ett lavettben, tyckte jag såg lite roligt ut.
TS
tis 13 maj 2014, 21:14#280102Den är för dom som inte kan bestämma sig för om de ska ha lavett eller teleskopstödben...
HVA 550, 357, 242, Moheda, Fiat, David Brown
tis 27 maj 2014, 19:34#281424Ang. Weimers vagnar/kranar. Det stämmer att Sit Right i Nås, Dalarna säljer Weimers utrustning. Köpte själv en griplastare för ett par år sedan. Den var tillverkad i Estland. Jag blev besviken då stödbenskolvarna läckte olja och ventilpaketet inte var injusterat. Sit Right bekostade dock åtgärderna för att få ordning på lastaren. Eftersom jag har gamla traktorer med dåligt oljeflöde så behövdes en växellåda, pump och oljetråg. Det blev en del funderande hur jag skulle placera ojetråget för att det inte ska vara i vägen samt komma till skada.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).