Socialt (mer om oss)

Dagens bild

22139 inlägg 3676369 visningar 302 följer Svara, dela mm...  
Diskussionen är en omfattande tråd där forumdeltagarna delar med sig av egna natur- och skogsbilder, samt berättar om skogsarbete, jakt, djur, och vardagliga händelser i skog och natur. Tråden startar med initiativ att lägga upp "svinbra" bilder och innehåller en stor variation av bilder på landskap, djur, maskiner, och personliga upplevelser kopplade till skogsbruk och friluftsliv.

Olika perspektiv uttrycks kring bildkvalitet, kamerautrustning, skogsvård, jakttraditioner och arbetsmetoder. Många delar tips, erfarenheter och humoristiska kommentarer, ofta med inslag av lokal och nordisk kultur. Diskussionen berör också praktiska frågor som skogsröjning, maskinval, säkerhet vid trädfällning och djurhantering, liksom sociala aspekter som gemenskap och generationsskiften i skogsarbete.

Det finns inslag av språkförbistring där norska och svenska blandas, vilket kommenteras med godmodig humor och förståelse. Trots vissa olika erfarenheter och metoder uppstår ingen större konflikt, utan en känsla av gemenskap och delad passion för skog och natur genomsyrar tråden. Diskussionen avslutas med reflektioner kring naturens skönhet och vardagslivets små äventyr.

Sammanfattningsvis är detta en positiv och informell bild- och erfarenhetsdelning inom en skogsnära community där deltagarna visar stor kunskap och engagemang.
AI-betyg:
💬 Debattintensitet: 🔥🔥 2/5
⚖️ Åsiktskonflikt: 🟩 1/5
🎭 Tonalitet: Vänlig och gemytlig med inslag av humor och uppskattning
📌 Diskussionstyp: Erfarenhetsutbyte

Detta är en AI-tjänst från Skogsforum som nu testas. Tjänsten sammanfattar trådar för de som önskar att bilda en snabb övergripande bild. Build: 0.4 Beta (2025-05-29 22:56 | data: 0.02)
Användarvisningsbild

Dagens bild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279417Jag tycker det går allmänt trögt på bildsidan här på forumet
och vill därför komplettera med en tråd där vi kan lägga upp egna bilder
som vi själva tycker är svinbra.

TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

TS
Användarvisningsbild

totte  

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#279452Svinbra?? Det sista där är hellre "ko-bra"! (ser ju att det är "hann-kor", men det blev ju ett bra nyord av det) Mycket trevlig bild :grin: Är det tagit nu?

Användarvisningsbild

TS
Användarvisningsbild

totte  
JensSkoog skrev:Svinbra?? Det sista där är hellre "ko-bra"! (ser ju att det är "hann-kor", men det blev ju ett bra nyord av det) Mycket trevlig bild :grin: Är det tagit nu?

Tack! Nej den är tagen i juni 2006. Var ute och åkte en runda och fick syn på flocken just när vi körde över en liten bro. Ett bevis på att en bra kamera är en kamera som man alltid har med i fickan.

Kul att se att hararna i Masugnsbyn är och kollar snödjupet ibland. Harfint!

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#279514Å få en bild av en hare som det där är stor konst! Då ska du vara snabb med kamera!
Tottes bild fick mig till å tänka på Anders Zorn, en av dom verkligen stora!

Användarvisningsbild

svampbob  
totte skrev:
060625_04.jpg

Ser ut som Norrfors

Användarvisningsbild

anersimyra  
" Tre trallande ballar ".. Jag och mina trevliga arbetskamrater alltså.. :smile:

Användarvisningsbild

anersimyra  
Nattvakt vid naturvårdsbränning.

Användarvisningsbild

stegmaster  
#279557En bild från i fjol sommar.

Användarvisningsbild

totte  
svampbob skrev:
totte skrev:
060625_04.jpg

Ser ut som Norrfors

Nej, det är Hörnån, om jag minns rätt vid Hörnsjö kvarn.

Fantastiskt fin rådjursbild Stegmaster!

Användarvisningsbild

T Landström  
#279566Hörnsjö? Där har jag en farbror...

Flax12  
#279569Satte mig i skördaren men öppna dörren o knäppte några bilder med mobilen.

Användarvisningsbild

MalinsHandverk  
Slurfi skrev:Jag tycker det går allmänt trögt på bildsidan här på forumet
och vill därför komplettera med en tråd där vi kan lägga upp egna bilder
som vi själva tycker är svinbra.

Finfina bilder här!! Idag arbete i staden, så jag fotade istället av ett av mina verk som jag visade vid min konstutställning i påskas, vårtider är planteringstider! Go´helg alla!

Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).