Skojigt/Galet

Roliga anekdoter, citat etc!

189 inlägg 121371 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23538
Mangan skrev:
Thunborg skrev:När maskin senare kom till verkstan , gick servicekillen direkt in med sin lapptop och kopplade in sig . 7 st larm låg oljenivå .4 st larm hög motor temp.,


Är det samma system för felkodsavläsning som man måste ha i bilar OBD-II?

Tveksamt om traktortillverkare har gemensam standardisering som biltillverkarna har..OBD-II är väl egentligen bara anslutningsdonet för inkoppling av utrustning för avläsning felkoder och nedladdning programvara till fordonets elektronik/styrenheter...
Tror jag... :)
Mvh. Ulf

Elmia
Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23860 En kompis som jobbar med att fälla övergrova träd lyckades klyva ett älgtorn på mitten, han kunde fälla på alla håll men lyckades pricka tornet.... :lol:

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#25944 Skogshuggare Karlsson höll som vanligt på att hugga ner träd med sin
yxa när en orm plötsligt ringlade sig ned från trädet.
Den hugger jag ihjäl tänkte han och riktade ett hugg mot ormen.

- Vänta, snälla skona mitt liv, sa ormen. Du får önska Dig vad som helst
bara Du inte dödar mig.



- Okej, sa Karlsson. Då vill jag kunna pinka whisky.



- Din önskan är uppfylld sa ormen.



Karlsson trodde inte på ormen, men plockade fram termusmuggen och pinkade den full.

Smakade försiktigt och kunde konstatera att det verkligen var whisky och en mycket god sådan.

När han kom hem till frugan tog han fram två glas i köket och pinkade dom fulla.
- Vad gör Du? sa frun, vad håller Du på med?
- Smaka så får Du se. Frun luktade försiktigt och sade: det luktar whisky och det smakar whisky och vad god den är!



Dagen efter pinkade han var sitt glas på kvällen och så fortsatte det på onsdag och torsdag.

På fredagskvällen kom han hem, tog fram Ett glas och pinkade det fullt.
- Jamen jag då sa frun, får inte jag något?
- Idag är det fredag lilla gumman, så då får Du dricka direkt ur flaskan om du ska ha något!!!



tyckte den var lite rolig :lol:

Användarvisningsbild
Thunborg  
#25989 Den var inte lite rolig :D
den var MYCKET rolig :lol:

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#25993
Thunborg skrev:Den var inte lite rolig :D
den var MYCKET rolig :lol:


ibland lyckas man hitta en vetting iaf :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#27850 Ni har väl sett den gravstenen:

Här vilar sprängaren Albert Svensson. Han kunde sitt yrke till 99%.

Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27876
totte skrev:Ni har väl sett den gravstenen:

Här vilar sprängaren Albert Svensson. Han kunde sitt yrke till 99%.


Haha den va lite småkul xD

Användarvisningsbild
totte  
#27880 Måste få ur mig den om domkraften också.

Handelsresanden tog en genväg på småvägar en sen höstkväll. Nånstans mitt i ingenstans fick han punktering. Reservhjul fanns, hjulnyckel fanns, domkraft fanns ... INTE. Nå, han såg att det lyste från ett hus en bit bort från vägen och tänkte att jag går dit och om dom har en domkraft att låna ut så skall dom få 100 kronor.

Han startar i mörkret med riktning mot huset, går rakt in i taggtråden, river sönder brallorna. Trasslar sig över, klafsar vidare i åkerleran och tänker: “75 spänn är väl rätt hyggligt för att bara låna ut en domkraft”. Så plumsar ha rakt ner i ett vattenfyllt dike, tar sig svärande upp och funderar på om inte en 50-lapp är rätt bra betalt för en skitsak som att låna ut en domkraft.

Väl framme vid gården finner ha sig ha gått rakt in i gödselhögen och budet ligger nu på tjugo kronor.

Någon minut senare hör bonden, som sitter och dricker sitt kvällskaffe, en konstig duns och ett jämmerskrik nånstans utanför ytterdörren. När han öppnar dörren för att se efter så ser han framför sig en kostymklädd, men sönderriven, skitig, blöt och illaluktande herre liggande raklång framför yttertrappen, med ett stort blodigt jack från fotskrapan i pannan. Denne man lyfter sig mödosamt halvägs upp, tittar på bonden med vanvett i ögonen och vrålar: “DU KAN TA DIN DOMKRAFT OCH DRA ÅT HELVETE!!!”

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27891 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27900 kan avslöja en rolig episod om en gammal god traktorförare som körde för åkeriet i många år , men detta hände för länge sedan på den tiden
vägverket höll på med sk. oljegrus :wink: kommer inte ihåg årtalet , för då var jag nog väldigt liten, men det var en förman på vägverket som blev "skogstokig" en morron när utlastningen inte fungerade..
(då var våran anställde sen till jobbet) .. och det blev ett herrans liv!

men till slut var våran lastare igång med samma pilot :)

och då fanns inga bilar att lasta ? .. dom hade åkt iväg :lol:

tillslut kom vägförman till platsen , och skällde ut våran pilot totalt :
-här ska bilarna stå och vänta och vänta?? nu skickar jag hem denna traktor !!!

då svarade våran pilot lungt : - vilka bilar? du kan väl inte skylla på traktorn? det finns ju inga bilar att lasta?

inget svar blev det ..och arbetet rullade vidare :roll: :wink:

Användarvisningsbild

Fackets kontrollant i samtal med företagets chef och ägare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27932 Denna historia kan passa bra då det är första maj idag...

Fackets kontrollant hade kontrollerat de anställdas löner, förmåner och arbetsförhållanden och satt i ett avslutande möte med företagets chef och tillika ägare.

Fackets kontrollant: - Det här ser bra ut. Finns det någon mer som jobbar här?
Chefen: - Jo, det finns en som jobbar 12-14 timmar om dygnet 7 dagar i veckan mot lite fickpengar!
Fackets kontrollant: - Detta är upprörande!!! Låt mig genast få tala med denna person!!!
Chefen: - Det gör du redan...

/Niklas

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27940 vet en annan grej!

det var en gammal långtradare som blev stoppad av yrkestrafikgruppen som det hette på den tiden :) och bilen var tydligen "dyngslut" och inspektionen fortlöpte .. och när en av inspektörerna tog plats i förarsätet utbrister denna

- MEN VAD FAN ÄR DET HÄR???..som ser ett stort j-vla hål i hyttgolvet

-E 4an !!! ..svarade chaffisen

(om färden fick fortsätta framgick inte av historien) :lol:

Användarvisningsbild
Thunborg  
#27950 Vi hade motsattsen till din spindeln :) Ett dunderbygge som var tvärslut i slutet av 90 talet. Föraren tjata och önska nytt åk, fick en körning Katrineholm - Alfta , på väg upp mötte han en tradare och av "tryckvågen " flög takluckan dän :shock: tvärnit in till kanten , runt med ett spännband, men listen var trasig. På väg hem igen började det jivetvis att regna, jippe takdropp , upp med ett paraply inne i hytten som bands fast med mer spännband. Behöver jag säga att det var sista resan den killen gjorde med den bilen 8) , men bilen rulla nog ett halvår till med nytt folk hela tiden :?

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28157 en KVINNA steker ägg till frukosten

plötsligt kommer hennes man inrusande i köket och gapar och skriker:

-försiktigt! lägg i mer margarin! du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA! vänd dom! VÄND PÅ DOM NU! MER MARGARIN! dom kommer att fastna! försiktigt! ...jag sa FÖRSIKTIGT! du llyssnar ALDRIG på mig när du lagar mat! ALDRIG! vänd dom ...skynda dig! och glöm inte att salta dom. du vet att du alltid brukar glömma saltet. använd saltet. SALTET!!!

hustrun stirrar på honom.

-men vad är det med dig? tror du inte att jag vet hur man steker ett par ägg???

maken svarar då lungt:

- jag ville bara visa hur det känns när jag kör bil..

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28159 mannen kom hem från arbetet ,

och gick fram till sin fru som stod i badrummet med bar överkropp och beundrade sina bröst.

-vad sysslar du med då? frågade han.

-vet du, jag var hos läkaren idag och han sa att jag har bröst som en 25-åring!!

-jasså minsann. hade han inga kommentarer om det 50-åriga arslet du dras med??

- nej , vi talade överhuvutaget inte om dig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).