Skogsnyheter

Fällt träd på grannens mark - får böta..

35 inlägg 34371 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fällt träd på grannens mark - får böta..

anersimyra  
#274341
rockfax skrev:Ja kom inte och gnäll när några ungdomar har sprängt din postlåda under nyårs natten ;)

Det smäller som fan kan jag intyga!
Då skulle du hört när jag apterade fem kilo sprängdeg på kommunens jordkällare :surp: :surp: :surp: :surp: Den gången " slank jag ur länsmans nät," men några polare åkte dit, de klarade sig med 2000:- i böter, de påstod att laddningen var gjord med svavel och järnrör :smile: Svavel ja, jag minns nu när vi svarvade oss en kanon i skolan... :lol: :lol: :lol: :lol:

Elmia
Avatar Fallback

Fällt träd på grannens mark - får böta..

röjar kalle  
#275656
Sweden-viking skrev:SOM MARKÄGARE ÄR MAN NÄSTAN RÄTTSLÖS....
DET ÄR FEL ATT SOMMARSTUGEÄGARE FÅR GÖRA SOM DOM VILL OCH INGA STRAFF FÅR DOM.
DET ÄR #@{$8"@£

:D :D :D

Hade någon sommar torpare huggit ner några träd i min skog.Då hade jag brännt ner hans djävla torp. 😡

Användarvisningsbild

Re: Fällt träd på grannens mark - får böta..

anersimyra  
#275659 Man skulle tvingat förövaren att hugga upp allt till ved, återplantera, och tvingas se skogen växa upp :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fällt träd på grannens mark - får böta..

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275668
anersimyra skrev:Man skulle tvingat förövaren att hugga upp allt till ved, återplantera, och tvingas se skogen växa upp :lol:


Nja, sommarstugegästen skulle fått bekosta plantering av minst lika stora träd som höggs ner! Då svider det rejält i sommarstugeägarens plånbok.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Fällt träd på grannens mark - får böta..

Si63  
#275820 Problemet är att markägaren bara sa vad han tyckte det skulle kosta att återställa det. tyvärr så håller det inte i en domstol.
han skulle ha bett om en oberoende värdering av att återställa skadegörelsen av tex Skogsstyrelsen. Då hade domstolen tagit hänsyn till vad dom hade kommit framtill.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).