Skördare

Diffhaveri 1470

3 inlägg 2008 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Diffhaveri 1470

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27490 Var inne på 1000timmars service med skördarn(uttag sept.-07),oljan i framdiffen var full med metallslam :cry: en låsning mellan drivaxlarna sidvägen är av för blött material,detta enligt skojarna på NAF som också godkände att ett stort antal diffar har dessa felaktiga bitar men tydligen hoppas dom att det håller garantitiden ut så att nån annan får betala skräpet.Jag menar att vart har vi hamnat,vi skrotade en 260 en gång 32000h och originaldiffar (det var ZF grejer och det är kvalite det)



   TS
Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27519 Så länge vi köper skiten så kommer problemen att vara kvar. En av Sveas 1070 var inne med trasig boggielåda och när den var lagad höll den i 6 :shock: timmar.

Användarvisningsbild
kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28146 verkar varit mycket strul med Timberjack maskiner med NAF från ca 2003 o framåt... Både diffar och boggielådor som ger upp på både skotare o skördare..

Såvitt jag vet verkar de äldre NAF-maskinerna rulla på, eller är det bara som jag tycker?? På min 1270b -99 hände nått med diffen bak vid 8000h, pinjonglagret tror jag det var, men man vänta ju bara på resten.. :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).