Skogsmiljö och Trädlära

Våtmarker ska byggas.. ny bild28 aug -2016

224 inlägg 120223 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas...

stektlök  
#266515 Ha ha ha jag tar gärna del av dina och EU:s stålar. Även jag pröjsar juh till dom :grin:

Vad gäller positivt och negativt så är alla åsikter och ideer välkomna !

   TS
Användarvisningsbild

Re: Våtmarker ska byggas...

vetinte  
#266518 A

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas...

stektlök  
#273224 Här kommer några "förebilder" jag förklarar sedan hur det ungefär ska bli :)
Senast redigerad av stektlök tis 25 mar 2014, 13:12, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas... nu "bilder före"

stektlök  
#273225 Översta bilden är munken som levererades idag.

Bild 2 är en kanal som går delvis runt området som nu blivit rensad så man slipper få renset ovan på vallen senare.
Bild 3 Ä taget vid utloppet ungefär, inloppet blir vid buskarna upp till höger i bild.

   TS
Avatar Fallback

"bilder före"

stektlök  
#273226 2 bilder till. Den understa bildn är på inloppet och den översta bilden på ett område som det ska tas lera till den stora våtmarken. Och som sedan resulterar i en liten våtmark :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas... nu "bilder före"

stektlök  
#273228 Byggstart blir väl nu i veckan.... första maskinen är även hitkörd. Imorn kommer dom även och märker ut vart in- och utlopp med munk ska vara. även hur vattenspegel och öar ska placeras på ett ungefäär antar jag !

Dä här blir rittit intressant !

   TS
Användarvisningsbild

Re: Våtmarker ska byggas... nu "

rokon  
#273235 Glöm inte att säga åt dem att märka ut var du vill ha din sandstrand också!
(Med fiberduk inunder) inte bara ankungar som gillar vatten. Homosapiens hör till faunan likväl.

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas... nu "bilder före"

jannee  
#273240 Synd och skam att dränka så fin mark. Blir säkert väldigt bra när det är färdigt. För övrigt har flodkräftor ben, en del visserligen bara 2 men ändå.

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas... nu "bilder före"

stektlök  
#273245 Jannee.... visst är marken fin men även extremt mjuk å blöt mosse även om det inte syns på bild :) men jag hoppas senare kunna visa dig ett fint resultat jannee !

   TS
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas... nu "bilder före"

stektlök  
#273246 Rokon.... vad tror du om sanden i baskarp vid vättern :) den skulle nog passa in bra. Ha ha

   TS
Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas... nu "bilder före"

jannee  
#273248 Tror säkert att det blir bra, inte minst för fågellivet. Tur att det finns eldsjälar som INTE räknar allt i kronor och ören.
Lämna gärna buskar och sly oröjt så att vattnet själv får dränka buskagen, blir perfekta häckningsplatser.

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas... nu "bilder före"

tyke  
#273251 Var gräver du våtmarken skulle va kul att följa live har själv byggt en damm. Har fått för mig att du bor i skaraborg eller.

Avatar Fallback

Re: Våtmarker ska byggas... nu "bilder före"

stektlök  
#273254 tyke du ha fått mail :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Våtmarker ska byggas... nu

rokon  
#273273
stektlök skrev:Rokon.... vad tror du om sanden i baskarp vid vättern :) den skulle nog passa in bra. Ha ha

Det blir nog kanon och även badvänligare temperatur i vattnet, jag har bara doppat mig en gång i Vättern och det var kallt!

Användarvisningsbild

Re: "bilder före"

anersimyra  
#273276
stektlök skrev:2 bilder till. Den understa bildn är på inloppet och den översta bilden på ett område som det ska tas lera till den stora våtmarken. Och som sedan resulterar i en liten våtmark :)
Fan va läckert. :smile: :smile: här sitter man själv i en jävla lägenhet :x Nåja, jag går och fyller upp badkaret, stoppar i någon växt eller två :mrgreen: :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).