Verkstan

smörjspruta

4 inlägg 3394 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

smörjspruta

Sture Andersson  
#269452 Nån här som är bra på trycklufts smörjspruta,har haft en förut som nästan var hopplös att få att fungera.Köpte då en ny ,som fungera perfeckt en tub sen var det stopp.Har ni den i värmen så fettet flyter lättare?Locket i ena ändan som brukar vara vitt tar ni bort det helt eller bara ringen och har det som en exstra kolv?Vad har ni för tryck på luften.

Brukar fixa det mesta men smörjspruter verkar vara hopplöst!!



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: smörjspruta

Sture Andersson  
#269462 Om jag vänder på det är det nån som aldrig har problem med trycklufts drina smörjspruter

   TS
Avatar Fallback

Re: smörjspruta

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269463 Har ingen erfarenhet av tryckluftsdriva sprutor, men det vita locket som du nämner skall ju vara kvar som en extra tätning bakåt på en vanlig spruta i alla fall (man tar ju bara bort ringen som du säger).

Men det lär nog finnas någon expert på ämnet här!

Avatar Fallback

Re: smörjspruta

Sture Andersson  
#269477 Sökte på nätet hitta några filmer på youtube,fick ett tips jag inte provat .Man ska inte skruva ihop sprutan helt fören man släpt fjädern,sen skruvar man in det sista .får testa detta i morgon.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).