Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Äntligen dags!!

9 inlägg 5592 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Äntligen dags!!

Hilton  
#266578 Nu är det dags för köp av fyrhjuling med en vedkärra till.

Ska användas till hämtning av vindfällor , köra hem ved o dylikt på svårtillgänglig mark där inte traktorn o huggarvagnen klarar det så bra.
Blir väl att ha den till allt möjligt o även lite nöje och som hjälpmedel till jakt mm mm.

Har riktat in mig på Yamaha eller Honda i 500 klassen för då är det nära till åf med service o delar.
Smidigt med dessa paket, antingen

http://www.nyvab.se/skogspaket.htm

eller

http://www.hondamc.com/homc/templates/P ... 21433.aspx

eller ska man plocka ihop ett själv, nyvabs paket verkar ju innehålla det mesta man behöver men hondas vagn ser lite rejälare ut ....
Hittade lite kampanjer på blocket då Hondan bara var lite dyrare men vill ha den fpa med hydrostat så ligger väl på 90´plus moms för Grizzlyn o runt 109´ för Hondan..
Typ hjälp vad ska jag ha:)



   TS
Användarvisningsbild

Re: Äntligen dags!!

anersimyra  
#266579 De ser rejäla ut båda vagnarna. Men kolla var Nyvab vagnen är tillverkad, asiatiskt galv brukar vara sämre än bra färg. Jag har sett många vagnar rosta som räven efter ett par dagar utomhus. De avgjort bästa vagnar jag provat är Avesta och Kranman.. :smile:
Mvh Anders.

Användarvisningsbild

Re: Äntligen dags!!

anersimyra  
#266581 Honda kör med Kranmanvagn ser jag, det är bra. Mindre bra är att ingen maskin är utrustad med bra skogshjul, originalen blir rätt tröttsamt att köra med.. :cry:

Avatar Fallback

Re: Äntligen dags!!

Hilton  
#266592 Ja de vagnarna verkar populära vad jag läst mig till efter åtskilliga timmar på nätet efter nyttig info:)
Känns kanske som Yamahan som är runt 20`billigare är ett smartare köp för mig får ju med båda snöblad o större hjul för de pengarna...??

   TS
Avatar Fallback

Re: Äntligen dags!!

Hilton  
#266596 Eller 700an för 10`mer.....

Riktigt svår beslutsångest..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Äntligen dags!!

anersimyra  
#266623
Hilton skrev:Eller 700an för 10`mer.....

Riktigt svår beslutsångest..
Det ångrar du inte, snacket om att 7-800 är för kraftigt är snickelisnack, allt beror på den som sitter bakom styret, punkt, slut.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Äntligen dags!!

Hilton  
#266628 Hmmm ännu svårare:):)

   TS
Avatar Fallback

Re: Äntligen dags!!

Hilton  
#268963 Blev en Grizzly 700 skogspaket från Nyvab:) toknöjd än så länge:):)

   TS
Avatar Fallback

Re: Äntligen dags!!

Qkeeper  
#269194 Hoppas på lite action bilder snart då :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).