Öppna kategorin

traktor-atv vs moped.

15 inlägg 8584 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

traktor-atv vs moped.

teopeo  
#267209 Funderar över vad som är roligare att köra. En traktor-atv (eu-traktor) i ca 500cc klassen eller en normal märkes moped. Har hört blandat om eu traktor. Bor i Finland och här eu-traktor fartbegränsningen 40 km/h och moped 45 km/h. Är 40km/h för lite för att det ska vara roligt för ett så pass stort fordon?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: traktor-atv vs moped.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267248 40 kmh är ganska lämplig hastighet på en atv efter vägen.

Användarvisningsbild

Re: traktor-atv vs moped.

anersimyra  
#267262 40 känns alldeles " lagom " med tung ATV med sina begränsade bromsar :shock: :shock: , undantaget isåka förstås. :smile:

Avatar Fallback

Re: traktor-atv vs moped.

teopeo  
#267272 Men vilken är roligare att köra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: traktor-atv vs moped.

totte  
#267274 Tja, det är väl en fråga som knappast kan besvaras utan att du själv provar. I längden blir det väl ungefär lika trist att masa fram i den farten, 40 eller 45 gör väl ingen skillnad så det märks.

Avatar Fallback

Re: traktor-atv vs moped.

teopeo  
#267278 De är väll tyvärr sant

   TS
Avatar Fallback

Re: traktor-atv vs moped.

jannee  
#267280 På grusväg är en ATV betydligt "roligare" att köra. Här hemma har vi en gammal tysk som far runt på allt som kan räknas som väg eller näst intill, denna ATV går visserligen betydligt fortare än 40 och det lär vara en tidsfråga innan han kört ihjäl sig.
Roligt är oftast = farligt
Fortare = roligare.

Användarvisningsbild

Re: traktor-atv vs moped.

anersimyra  
#267304 När man var strax innan moppeåldern var man ju jävligt moppekåt..då var såklart moped, särskilt trimmad sådan höjden av lycka. Numera vill det till isdubbat och crossbåge, snöskoter eller spitfire.. :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: traktor-atv vs moped.

stegmaster  
#267316 Förr i tiden var det moped man skulle ha, her i Norge med.
Men efter som det ble alt mer vanligt med ATV ser man nästan aldrig en moped lengre.
Visst, alla er reggade som 40km/t, men finns inte en som jag sett som inte går som fullspeed. Grannpojkarna (som er typ 13-14år) fiksadet detta på ca 20min efter dom fick ATV`N hem på gården.
Dessutan er det blitt alt mer vanlig at ungdommar kör rundt med vanliga traktorer (typ gårdens stora valtra, eller John Deere), när dom blir 16 och tar traktorlappen.

Avatar Fallback

Re: traktor-atv vs moped.

M-F  
#267320 Dessutan er det blitt alt mer vanlig at ungdommar kör rundt med vanliga traktorer (typ gårdens stora valtra, eller John Deere), när dom blir 16 och tar traktorlappen.[/quote]

Javisst det har jag också sett!Fattar inte varför föräldrar släpper iväg hormonstinna tonåringar att busköra med nya traktorer! :shock: :shock: För bra tider eller???

Användarvisningsbild

Re: traktor-atv vs moped.

stegmaster  
#267325 Ja man kan verkligen undra hur föräldrar tänkar.
At nya traktorar i dag ofta har en comfort som övergår vilken personbil som helst, gör dom nog alt mer interresanta för ungdomen at köra med på fritiden, ofta tilsammans med 3-4stk i hytten.
Vore inte lika kult och köra rundt i en ny MF 165 då man själv var ung. :smile:

Avatar Fallback

Re: traktor-atv vs moped.

teopeo  
#267332 Men om de nu skulle bli en eu traktor som inte är allt för dyr ( finns det begagnade ) vilken i så fall????????

   TS
Avatar Fallback

Re: traktor-atv vs moped.

jannee  
#267436 Sök på Blocket, Volvo A traktor med M40 låda. Därefter är det upp till dig hur fort du vill åka, finns lådor på skroten.
Prisbild från 15 till 35 000, en del är rena skrotobjekt andra raka motsatsen.

Avatar Fallback

Re: traktor-atv vs moped.

axwell  
#267454 Inte lika kul med en svensk A-traktor, dom får bara gå 30 kmh.

Avatar Fallback

Re: traktor-atv vs moped.

teopeo  
#267461 Inga a traktorer! Fyrhjulingar jag är på jakt efter

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).