Skördare

Hjälp Dasa 380b Hjälp

6 inlägg 4933 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hjälp Dasa 380b Hjälp

vsm  
#266169 Snälla finns det någon som kan hjälpa mig innan jag får spader, !

Jag har äntligen fått ordning på uppkopplingen mellan Apt datorn och min bärbara dator, nu har jag lagt in en ny prislista från uppköparen men då händer följande.

Det lilla jag kört maskinen tidigare så har jag apterat efter en lista som heter Normal-R apt, i denna fil har det varit inaktuella längder, med information från Dasa har jag överfört den nya apt filen och då skall denna automatiskt skriva över den gamla och plocka upp den nya som aktuell. Mycket riktigt så visar den i Filetransfer att filen är överförd men följande har då utförts. Den tidigare nämnda filen Normal-R apt som jag kört på innan är rensad och det finns nu ingen apt fil att köra på, Dasan visar att den fortfarande kör på denna fil Normal-R apt trots att jag överfört den nya filen som heter EGS 380.apt .
Snälla vet någon vad jag om möjligt gör för fel ? Börjar bli ont om tid för att hinna med det lilla vi önskade få ut i år.

Gustav



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälp Dasa 380b Hjälp

bodaedet  
#266207 Har du provat att byta objekt, eller aptfil i objektet? I D4 kan du byta aptfil i objektet vet ej hur det är i 380 gissar vilt här.

Avatar Fallback

Re: Hjälp Dasa 380b Hjälp

vsm  
#266218 Hittar inget alternativ där jag kan byta objekt, hittar inget där jag kan välja apt fil heller så risken är nog stor att dom skiljer sig åt där!!

Fler tips mottages med glädje.. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälp Dasa 380b Hjälp

bodaedet  
#266219 Jaha, ett försök iaf.

Användarvisningsbild

Re: Hjälp Dasa 380b Hjälp

Fredrik Reuter  
#266227 Hej,
Kan ej Dasa 380, men vad händer om du döper om den nya filen till normal-r innan du för över den?
Med lite tur kanske den skulle kunna läsa den nya när den verkar vara låst på just filnamnet?

Avatar Fallback

Re: Hjälp Dasa 380b Hjälp

vsm  
#266243 Hej
Jag tänkte också på detta, dock fann jag begränsningen i att filen får innehålla max sex tecken före .apt för att kunna överföras med filetransfer .
Tackar för tipset men är rädd att det inte fungerar , börjar fundera på om det skulle gå att uppgradera till Dasa4 utan att tappa för mycket tid.
Gustav

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).