Motorsåg och handhållet

Piratkopior på motorsågar!

131 inlägg 51380 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265024
vetinte skrev:Så handla utomlands, anlita utlänsk arbetskraft. Blir mycket biligare o därmed får jag mer "vinst".
O e inte de samhällets melodi ???
Utnyttja situasjonen o dom Svenska företag som inte kan hänga med i konkuransen bör givetvis inte finnas.

Jag gillar inte den filosofin alls!
Kortsiktigt tänkande som inte fungerar om man ser till mer än kvartalsrapporter.
Ska man ha ett långsiktigt tänk med ett bra fungerande samhälle kan vi inte fortsätta så här.

Var ska vi jobba för o tjäna pengar till o köpa dessa produkter som inte funkar i längden?
Ska vi lämna landet o söka jobb i utlandet eller nöja oss med att sälja ut företaget till utland och jobba för dem här?

Deras arbetstänk och pris påverkar vår livsstil direkt då och vi kan inte handla prylarna som är bra för de är för dyra för den inkomst vi har.

Hur många privatpersoner köper mobiltelefon idag kontant?
Tror det är betydligt fler som tar ett kontrakt med telefon och abonnemang under en tid.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Piratkopior!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265027
Mange skrev:
Hur många privatpersoner köper mobiltelefon idag kontant?
Tror det är betydligt fler som tar ett kontrakt med telefon och abonnemang under en tid.


Betydligt fler än de som köper svenska mobiltelefoner! :D

Det är nog rätt vanligt med kontantkortstelefoner faktiskt.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265029 Jag känner en som har en telefon han köpt för kontant kort.
Känner väldigt många fler som fått telefån eller har haft abonnemang eller skaffat telefon i abonnemang.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

vetinte  
#265030 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 16:12, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265031 O annars går det bra?

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265034 Du behöver inte vara stolt över ditt land. Inte heller påverka vad du kan för att göra det bättre.
Du behöver inte gynna Svenskar eller dess företagande. Du behöver inte tycka annorlunda eller ha framtidstro.

Jag tycker som jag gör och mår bättre av det än de få kronor det "tjänas" på att inte göra det.
Klart man kan påverka! Varje köp man gör eller inte gör påverkar något för någon.
Du påverkar och påverkas vare sig du vill det eller ej.

Bytte telefon nyligen och frågade då hur många som kom in o köpte telefon utan att skriva nåt, rent kontant köp. Svaret blev 1 på 100.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265035 När ElGiganten öppnade här i Kristianstad så skulle jag köpa en torktummlare.
De hade haft öppet nån vecka och jag tänkte köpa kontant. Två expediter i olika rang hjälptes ut hur ett kontant köp funkade.

Jag blev förvånad över att de inte hade vanan inne eftersom det hade varit massor med folk o handlat.

Jag var lite bråkig, jag ville inte det skulle läggas upp ett 12 månaders avtal som löstes in direkt, jag ville köpa den kontant, och få ett kvitto på att det var kontant betalt.
Kanske det var det som ställde till det, eller kanske att jag inte betalade med kort, inte vet jag, men struligt var det.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265037 Det handlas på internet i utland och här.
Personer som hellre beställer från utlandet genom internet än här.
Sen när det inte funkar kommer de hit o blir sura för jag hänvisar till köpstället?
Kanske de blir sura för de köpte en produkt dyrt och sen inte fick den service de förväntade sig i köpet? Kanske de jätte smarta och gör en bra affär på ett sätt jag inte begriper...
I vilket fall så har de rätt o göra precis som de vill, precis som jag.

Har det köpts på internet/varuhus etc. kan det servas där med. Det blir säkert minst lika bra som köpet.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

vetinte  
#265038 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 16:13, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265041 Jag tror mig må bra av mitt sätt att tänka o agera. Känns som jag gör vad jag kan för att påverka även om det är lite jobbigare och jag tjänar kanske inte alltid en hundring eller två på det.

Men jag har till motsats till dig och många andra framtidstro som inte får mig o gråta.
Jag gör vad jag kan, mer än så vet jag inte hur man gör.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

vetinte  
#265043 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 16:13, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Piratkopior!

Homo abies  
#265045 Tror man att det kommer att gå åt pipan så blir det så!..... Anpassning är enda vägen till framgång!

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265049 Du kan höja hur många fingrar du vill o tycka och tänka hur mycket som helst. Det gör ingen skillnad.
I vårt agerande görs skillnaden, de val vi gör i alla frågor.
Vill vi stödja en viss marknad så handlar man de produkterna, vill man inte låter man bli.

Påverka politiskt och ideologiskt kan man med, men det är långsiktigt o syns inte så snabbt.

Vi kan inte skylla ifrån oss hit och dit o leta ursäkter o skäl, det gör ingen nytta.

Att bara se på utan att agera är lika illa som att göra det sämre.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

vetinte  
#265070 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 16:14, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopior!

vetinte  
#265071 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 16:14, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).