Skördare

elproblem supereva,dasa

8 inlägg 6013 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

elproblem supereva,dasa

frida  
#264905 Har en supereva med dasa380 o tj745, matarvalsarna funkar ok när jag ansätter ett träd och fäller det och upparbetar, däremot om jag ansätter och sen vill släppa trädet
så ibland släpper inte matarvalsarna, de öppnar ej. Tar jag däremot och sågar fullt och sen
släpper så funkar det, kan det vara minispakens vippa som strular,tacksam för tips



   TS
Avatar Fallback

Re: elproblem supereva,dasa

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#264925 öppnar den kvistknivarna eller är dom också stängda?

Avatar Fallback

Re: elproblem supereva,dasa

frida  
#264985 Kvistknivarna öppnas nog som de ska

   TS
Avatar Fallback

Re: elproblem supereva,dasa

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#264988 hm då borde inte felet ligga i vippan :-?

Avatar Fallback

Re: elproblem supereva,dasa

mbtrac  
#265084 vi hade en eva 250 ser du har samma fel som vi råckade ut för , fick dra ny kabel från hytt utan skarv kontacker , fungerade bra efteråt , kan väl finnas annat med men som mr- hemek säger va där felet va.

Avatar Fallback

Re: elproblem supereva,dasa

frida  
#265202 Fick råd att kalibrera vippan i dasan grip öppna,stäng. Hjälpte inte.
Undrar om det inte har med ett tryck att göra?

   TS
Avatar Fallback

Re: elproblem supereva,dasa

Krille85  
#272446 Hade liknande problem med att det var svårt att öppna matarvalsarna i vissa lägen på mitt SP-aggregat. Men då verkade felet helt enkelt vara att det var dåligt smort i aggregatet.

Kanske DASA:n i vissa lägen använder full kraft för att öppna matarrullarna, och i vissa fall mindre kraft om du har proportionella ventiler i aggregatet. Om det är dåligt smort kan den fulla kraften räcka till att få upp rullarna, medans en lägre kraft inte räcker till pga. den extra friktionen.

Efter att jag smorde mitt aggregat med fettsprutan så upphörde problemen i mitt fall,
men det kan säkert vara något mer avancerat också??

Avatar Fallback

Re: elproblem supereva,dasa

frida  
#272534 Hittade felet, retligt nog så var det flerträdshanteringen som jag
på något sätt fått igång i dasan, stod med pyttesmå bokstäver fl
i displayen, sp-killarna hjälpte mig med det, tack till alla för tips

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).