Små skogsmaskiner och övriga maskiner

honda trx 500 fpa

42 inlägg 36337 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

honda trx 500 fpa

unkisen  
#261693 Har precis lagt handpenning på en Honda hydrostat och tänkte kolla lite här om de finns fler som har Honda.. Ni som har en är ni nöjd eller har man gjort bort sig? :oops: Ser att många har Grizzly är de Hydrostat på dom också? /Novis... :???: :wink:



   TS
Avatar Fallback

Re: honda trx 500 fpa

Qkeeper  
#261752 Är väl bara Honda som har hydrostat? Grizzlyn har iaf rem.

Tror du kommer bli nöjd, kikade länge på Honda vs grizzly vid senaste bytet och hondan föll endast på en sak och det var markfrigången.

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#261922 tyvärr kan man ju inte få allt brukade mormor säga! :)

   TS
Avatar Fallback

Re: honda trx 500 fpa

Qkeeper  
#262055 Nej det är sant. Kom för övrigt på en grej till och det var att på den tiden (2008) hade den inte servo original vilket yamahan hade.

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#262065 Nä de är tydligen nytt från 13. knepigt att dom inte satsa på de tidigare!? För de måste ju vara en dröm att ha i skogen? Fast dom var väl inte så tungstyrd utan heller!?

   TS
Avatar Fallback

Re: honda trx 500 fpa

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#262189 Grattis! Jag åker 500FE sedan -07, Den går bara till arbete:Tung Timmervagn + snöplogning. Inga som helst problem. Lätt och byta plastdetaljer OM dom går sönder i skogen. FA anses av många ha den bästa växelllådan. De är inte världens roligaste busmaskiner, men till hårt arbete blir det helt rätt!!

Avatar Fallback

Re: honda trx 500 fpa

jonasbrot  
#262202 Har en 500fa -10 som gått ca 250timmar. Inga problem hittills. Växellådan är kanonbra, går att köra precis så sakta man vill. Markfrigången går att höja ca 5cm med höjningssats. Tycker servo saknas mest på asfalt då den gärna drar ditåt det lutar!? Honda gör troligen de mest driftsäkra sakerna. Har även mc och gräsklippare från Honda och även de är skottsäkra.

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#262843 Nu är den hemma så nu ska här testas... Prova lite ikväll och detta tror jag kommer funka bra till mig! :D

   TS
Avatar Fallback

Re: honda trx 500 fpa

Blivande snickare  
#262856 Berätta gärna mera hur den är sen så att vi avundsjuka kan fortsätta dregla :wink: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#263787 Har åkt en del nu, ca 7mil.. Jag kommer bli jättenöjd nu ska här inhandlas vagn. frågan är bara vad? Är kombivagnar nåt att ha??

   TS
Avatar Fallback

Re: honda trx 500 fpa

opekka  
#263808 Snokade på en Honda TRX för några år sedan men det blev en Polaris 550 Forest. Om jag minns rätt har Hondan en stel bakaxel, det minskar markfrigången men ökar lastmöjligheterna.

I fråga om båtmotorer har jag alltid valt Honda, sedan jag uppnått vuxen ålder. Honda på akterspegeln har funkat perfekt de sex-sju motorer som jag haft/har.

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

anersimyra  
#263810
unkisen skrev:Har åkt en del nu, ca 7mil.. Jag kommer bli jättenöjd nu ska här inhandlas vagn. frågan är bara vad? Är kombivagnar nåt att ha??
Det beror liksom på vad du ska ha den till :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#263819 Frigången är inget problem för jag tänker hugga vägar mm på skiftet. Hondas kvalité är vad jag kan förstå av att läsa på nätet den bästa.. Vad de gäller vagn så är de Ved och grantimmer i huvudsak en och annan tall... Men jagar ju även så tänkte ha den till älgdragare också!

   TS
Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

anersimyra  
#263829 Jag läste att hydrostaten kan haverera vid körning av driven timmervagn, ägaren det gällde fick svaret att maskinen inte är konstruerad för att klara detta, garantin täckte således inte reparationen. Hur som helst, min nästa maskin blir en Honda. :smile:

Användarvisningsbild

Re: honda trx 500 fpa

unkisen  
#263871 Ok! bra att veta, men för mig blir de Wirevagn...

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).