Motorsåg och handhållet

Pris 242xpg?

65 inlägg 28948 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris 242xpg?

Valmet830.3  
#250760 Vad tycker ni kan var ett rimligt pris för en 242xpg lite körd i bra skick?

Tycker dom som finns på blocket är direkt överpris, är det rimligt med 1500?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

tallen100  
#250771 Svårt att säga, är ju en gammal såg men samtidigt en av dom bästa, så är den lite körd å i bra skick kanske det är rimligt?..

Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

Blivande snickare  
#250780 1500 svenska kronor? Dom jäklarna kan ju vara runt 200 euro på tori.fi! :surp: (finska motsvarigheten till blocket)
Tror den dyraste jag sett där var en lite medkörd å nyservad efter att ha stått längre tid efter nån släktings död till det saftiga priset 300 euro!! :shock:
Hade den som favorit i telefonen ganska länge innan den togs bort. Vet inte om den blev såld till det priset men jag tvivlar :roll:

Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

Valmet830.3  
#250783
tallen100 skrev:Svårt att säga, är ju en gammal såg men samtidigt en av dom bästa, så är den lite körd å i bra skick kanske det är rimligt?..


Dom som finns på blocket ligger på 2000 och uppåt.. :shock: Som potentiell säljare ska jag förstås tycka att det låter jättebra, MEN tycker det är önskepriser...

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

Midgård  
#250792 Det gick en 242:a på Tradera i lördags kväll för kring 1300 kr

Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

Midgård  
#250793 Och en vecka tidigare såldes det en 242:a för 919 kr

Användarvisningsbild

Re: Pris 242xpg?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250797 Man ska tänka på att det inte är nytt och det rasslar lätt till lite mer i plånboken när de kollats över lite bättre. Det ska finnas utrymme o lägga till lite delar.
Man tjänar sällan nåt på dem, men synd o slänga det som kan vara te nytta.

Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

Phantom  
#250811 Som säljare kan man få bra betalt för en 242 beroende på årsmodell och körda timmar. Tycker själv att det är en trevlig såg.
Men som Mange säger rasslar det lätt till i plånboken vid en närmare översyn av sågen...och det oavsett vad säljaren säger. Det är min erfarenhet iaf.

Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

Valmet830.3  
#250819
Mange skrev:Man tjänar sällan nåt på dem, men synd o slänga det som kan vara te nytta.


Ungefär vad jag tänkte..

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

tallen100  
#250822 Många gånger ger det ju mer betalt att sälja i delar, det rullar ju många 242 än.

Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

Brumsten  
#250827 Hej, försökte beställa en kopplingstrumma till min 242:a hos min handlare i
fredags, han fick beskedet artikel utgången av online-systemet.
Försökte med alla varianter med samma resultat.
Ska nog inte köpa någon begagnad 2-serie såg.
Det blir allt svårare att hålla liv i gamla sågar.
Det är kvartalsekonomerna som regerar.
God Jul.

Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

tallen100  
#250851 Nä ska det va gamla sågar ska dom va så gamla att man bara har dom för skojsskull.

Avatar Fallback

Re: Pris 242xpg?

Valmet830.3  
#261473 Kan meddela att 1200:- kunde man få för en 242:a på Tradera :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pris 242xpg?

anersimyra  
#261507
Brumsten skrev:Hej, försökte beställa en kopplingstrumma till min 242:a hos min handlare i
fredags, han fick beskedet artikel utgången av online-systemet.
Försökte med alla varianter med samma resultat.
Ska nog inte köpa någon begagnad 2-serie såg.
Det blir allt svårare att hålla liv i gamla sågar.
Det är kvartalsekonomerna som regerar.
God Jul.
Jag fick besked att kopplingsfjädern till en 162 SG utgått, jag gick till annan ÅF, vilken fann flera hundra fjädrar i något lager.. :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Pris 242xpg?

totte  
#261576 Är ofta så, det har officiellt utgått och finns inte i systemen, men så länge ingen kommer på att det här borde slängas så ligger det nånstans och samlar damm, men det brukar finnas dom som vet var.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).