Skördare

Intressant maskin

25 inlägg 10018 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25818 sedan är det väl så att man måste planera , och hela tiden ligga snäppet före realtid i körningen.. vilket ställer sina krav på den som ska köra , varje kranmanöver / övriga moment , kräver sin del av kraft , och mycket önödiga moment kan ju ställa bränsleförbrukningen på kant :roll:
sedan är det ju roligt att kunna skota efter en skördare också :wink:

var därför inte rädd att prova nya tekniker o.s.v .. det går lätt att fastna
i en fälla där man kör "på sitt vis" . och tror att allt är bra av ren slentrian

på ett år kan man spara massvis i dieselkostnader :!:

Användarvisningsbild
pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26019
Lukas_Lundstrom skrev:Så ska de se ut!! :P
Ett annat intressanat bygge som ja ha provkört va en 8 hjulig SRG pendo me A7 kran och LM7000... Den va å rätt pampig..

[img][img]http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/19730000-19739999/640x480/19738620.jpg[/img] :D [/img]

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26024 Hehe där e den... borde enligt mina källor vara den enda 8 hjuliga pendomastern... för övrigt äter den skog i ryssland nu mera...

Användarvisningsbild
pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26028
Lukas_Lundstrom skrev:Hehe där e den... borde enligt mina källor vara den enda 8 hjuliga pendomastern... för övrigt äter den skog i ryssland nu mera...

Råkade ha bilder på ett par till :lol:
Bild

Bild

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26032 tydligen kanske de fanns fler då... men en sak e säker. Jag sk nästan offra va som helst för att få köra en ny sån dagligen... De där e en slutavverkare!

Användarvisningsbild
Thunborg  
#26047
Lukas_Lundstrom skrev:tydligen kanske de fanns fler då... men en sak e säker. Jag sk nästan offra va som helst för att få köra en ny sån dagligen... De där e en slutavverkare!

Då får du ta ålandsbåten till sverige och åka till värmland , vet att det går en där :wink: Muta iväg föraren till pizzerian :lol: Sen är det bara att köra :roll: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Thunborg  
#26110 Du Lukas föresten . Existerar begreppet 24 timmars båtkryss för er ålänningar :?: Alltså tar ni fyllebåten till sverige/finland :roll:

Användarvisningsbild
Christer j  
#26158 Det är en dalslänning som har den.Han var hemma o körde efter gudrun o jag kan intyga att den gick utav bara fan med pendomastern.
Jag såg maskinen utanför Lidköping för bara två veckor sedan,tror han kör en del åt Levene såg.

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26170
Thunborg skrev:Du Lukas föresten . Existerar begreppet 24 timmars båtkryss för er ålänningar :?: Alltså tar ni fyllebåten till sverige/finland :roll:


Senast förra helgen vart de svineri kryssning me röd vita cindirella... men i normala fall tar man nog ålandsfärjan eller eckerölinjen som går på 2 timmar...

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26196
Lukas_Lundstrom skrev:
Thunborg skrev:Du Lukas föresten . Existerar begreppet 24 timmars båtkryss för er ålänningar :?: Alltså tar ni fyllebåten till sverige/finland :roll:


Senast förra helgen vart de svineri kryssning me röd vita cindirella... men i normala fall tar man nog ålandsfärjan eller eckerölinjen som går på 2 timmar...


Ålands båten till grisslehamn?(Mina hemtrakter) :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).