Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Terri ATD Tryck i hydrostat

7 inlägg 5113 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Terri ATD Tryck i hydrostat

ÅsaNisse  
#259014 Jag håller på att skruva med en Terri Atd och har kommit till hydrostaten. Uppenbarligen är de justerad på frihand tidigare för maskinen knappt rörde sig när jag fick hem den. Nu har jag fått den att fungera, men inte med den komfort jag söker. Är det någon som vet vad det ska vara för arbetstryck och avregleringstryck i hydrostaten? Det ger ju även servotrycket till spakarna för kranmanöver. Alfing har inget i sina instruktionsböcker, så där får jag ingen hjälp. Hoppas på någon här på forumet.



   TS
Avatar Fallback

Re: Terri ATD Tryck i hydrostat

ÅsaNisse  
#259544 92 visningar och inte ett enda svar. Innebär det att det är 92 forumläsare som hjälper mig att leta uppgifter och sliter sig i håret för att återkomma så snart de är framme?
Eller kan det vara så att ingen vet?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Terri ATD Tryck i hydrostat

Bax  
#259546 Här är en som inte vet i alla fall. :)

Avatar Fallback

Re: Terri ATD Tryck i hydrostat

ÅsaNisse  
#259548 Då är vi två :|

   TS
Avatar Fallback

Re: Terri ATD Tryck i hydrostat

Qkeeper  
#259570 Ring direkt till Terri och fråga det borde dom väl ge dig svar på? :)

Avatar Fallback

Re: Terri ATD Tryck i hydrostat

ÅsaNisse  
#259650 Har ringt Alfing i Älmhult som tillverkar Terri idag, men det är en ny modell och dessa ATD-maskiner tillverkades i Heby. Det företaget har gått i KK och dom påstår sig inte ha några uppgifter från den tiden. ( 2002)
Detta var ju första och mest naturliga alternativet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Terri ATD Tryck i hydrostat

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259778 Kolla vilken typ/modell av hydrostat det är och googla på tillverkare. Annars så borde det finnas någon som vet på http://www.maskinisten.net?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).