Motorsåg och handhållet

Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

46 inlägg 19800 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Huskyman  
#258925 Hittar mycket godsaker där till vettiga priser.
http://www.shopusa.com/shopusa/sweden/iframe/ebay
Sökte på: husqvarna chainsaw xp
Det finns hur mycket som helst att välja bland.
Handlarna framstår som mycket seriösa samt ebay verkat ta en hel del ansvar också om något går fel.
Frakt och tull framgår också hur mycket det kommer att kosta.
Finns det något som talar emot att beställa en begagnad såg därifrån?
Det finns ju t.o.m returrätt om man är missnöjd.........
Tacksam för lite goda råd här.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

JensSkoog  
#258927 Känner många som handlar på E-bay och det verkar vara rett bra. Isär när dom är i behov av delar til bil och andra fordon. Vet inte om jag skulle handla såg där. Så mycket om kan vara kass och som man inte ser på en bild.

Användarvisningsbild
stegmaster  
#258931 Jag får inte fram tullen her i Norge, så undrar va ca tullen ligger på til en såg ca. 5000kr??
Va hittade du som var så billigt, då???
Annars tror jag inte det nån större fara att köpa från ebay, har själv köpt startmotor och lite annat från USA via ebay.
Alt funkade helt 100%.


Såg nu at det var begagnade prylar du villa handla, då er jag mer osäker, själv köpar jag endast nya prylar frå forhandlare, om det handler om större pengar.

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

anersimyra  
#258935 Leveranstiderna är långa.. :shock:

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258938 Tror både tull och moms tillkommer, jag såg ingen sim räkna med det.

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

kellyk  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258943 Köpa begagnad såg från USA för yrkesbruk låter som om det gäller en specialare, är sågen förgylld med bladguld? Köp från Europa så du får en CE märkt såg, snabb leverans och enkel momshantering och ingen tull överraskning. Det finns ju dessutom svenska handlare som matchar priserna som du hittar i England eller Tyskland. Kanske tom din lokale handlare har vad du söker?

Jag har handlat såg via eBay utan problem. Räknar man in tid för prisjakt, åka hämta paket på posten, tullkostnad osv blir det Inte billigare än att handla i Sverige. Däremot lite roligare och det kan ju vara värt en del det med.

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258946 Ser man till ren yrkesmässig användning är köpet det lilla i det hela.
Servicen efter är det som är viktigt. En bra relation med ÅTF är guld värd.

Varför inte köpa hos den som ska hjälpa dig sen när du får problem?

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258952
Mange skrev:Ser man till ren yrkesmässig användning är köpet det lilla i det hela.
Servicen efter är det som är viktigt. En bra relation med ÅTF är guld värd.

Varför inte köpa hos den som ska hjälpa dig sen när du får problem?



Håller med mange till 100% här! dom skitpengar i skillnad det handlar om i det stora hela är en piss i nilen! men om ni absolut vill köpa från utlandet så är det ju smartare att handla från england! i det närmaste lika billigt som i USA men ni slipper tull och moms! billigare frakt är det också för det mesta!

jag handlar en hel del från utlandet men aldrig sågar som skall användas pro! möjligen sågar som är ovanliga mm! dom här i sverige som jag handlar sågar mm av släpper oftast det mesta dom har i händerna när jag kommer med en såg som ska fixas! det är värt hur mycket som helst! skulle vilja påstå att jag tjänar tusentals kronor per år på att handla av handlare här i sverige just pga det! men det är jag det!...självklart är det helt o hållet upp till var och en hur man gör!....det fina i kråksången! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

totte  
#258956 Är väl så, om man som privatperson vill ha tag i nåt beg till bästa pris och inte är beroende av sågen i arbetet och dessutom kanske är en sån som vill, klarar och har tid att reparera själv, då kan det vara läge att handla via nätet.

Om reparation av sågen är betald arbetstid så behövs det inte mycket reparationstid förrän man ätit upp varenda krona som sparades på inköpet, men är det en hobby och ett nöje att skruva med sågar är det något helt annat.

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Astrix1  
#258960 Skulle nog köpa beg såg hemma typ blocket eller via lokal handlare utbudet är stort, men lämna in på rep av beg såg hos handlare när begangat är billigare än renovering. Det är många som inte byter in sågar i dag, bara vill sälja inte ha lager.
Priser på en beg såg kan du nog hitta till bättre pris här, plus att du kan starta sågen kolla att allt fungerar!

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258965
totte skrev:Är väl så, om man som privatperson vill ha tag i nåt beg till bästa pris och inte är beroende av sågen i arbetet och dessutom kanske är en sån som vill, klarar och har tid att reparera själv, då kan det vara läge att handla via nätet.

Om reparation av sågen är betald arbetstid så behövs det inte mycket reparationstid förrän man ätit upp varenda krona som sparades på inköpet, men är det en hobby och ett nöje att skruva med sågar är det något helt annat.



Huvudet på spiken Totte!

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258967 Tänk på att det finns Ebay.co.uk åxå, ingen tull och åtm kortare leverans
men inte säkert snabbare.
Iofs så är det sällan tull ändå och det mesta jag köpt är direkt från Hong Kong
oavsett var man köper ifrån.

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa via ebay?

Huskyman  
#258981 Hittade bl.a en Husqvarna 576XP med 20" svärd för 1700:-. Bra skick. Lite bucklig ljuddämpare. Ca 300:- för frakt, och tull skulle tydligen gå på ca 450:-
Leverans kunde ske i början av feb.
Jag mekar det mesta själv. Känns lockande.... :ugeek:
Kör mest med min 346:a, men skulle vilja ha en lite grövre såg ibland..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa via ebay?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258983
Huskyman skrev:Hittade bl.a en Husqvarna 576XP med 20" svärd för 1700:-. Bra skick. Lite bucklig ljuddämpare. Ca 300:- för frakt, och tull skulle tydligen gå på ca 450:-
Leverans kunde ske i början av feb.
Jag mekar det mesta själv. Känns lockande.... :ugeek:
Kör mest med min 346:a, men skulle vilja ha en lite grövre såg ibland..


"bra skick" är ju hans ord! hur bucklar man till en ljuddämpare får man fråga sig? :roll: men....det är ju inga jättepengar! så slå till du vettja!...det märks väl hur bra det blir! :wink:

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

tallen100  
#258986 Har ljuddämparn blivit bucklig så är det nog mer saker som har farit illa... Svårt att säga.. Jag skulle köpa hos lämpligt återförsäljare, bättre att gynna dom å där kan man få bra hjälp om det blir problem med sågen längre fram, så det har man igen..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).