Trädfällning (arborist)

Annonsering/reklame for små firmaer!?

4 inlägg 3200 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Annonsering/reklame for små firmaer!?

Daggi  
#257707 Hei

Er det noen som har noen gode tips og råd å komme med for forskjellige måter å få fremhevet bedriftet sin for å skaffe jobber?

Her er mine tips:

Jeg har brukt både rubrikk annonser(enkel tekst, uten firmanamn og bare tlf nr) og dyrere annonser med eks ramme rundt og firmanamnet.
Har mest respons på de enkle rubrikk annonsene forid jeg tror at de er i avisen kanskje 1 uke av gangen, mens de mer fancy annonsene gir mindre respons pga av at de er dyrere og en har disse annonsene i avisen 1-2 ganger mnd pga prisen. Det er ihvertfall sånn med meg.

Adwooords fungerer greit om det er noen som søker etter trefelling i området, men det tar litt tid å sette seg inn det..

Hjemmeside- kjekt å ha noe å vise til slik at kunden kan se bilder og lese om meg og firmaet.
Kan også skrive adressen i f.eks en annonse.

Facebook- genialt, kan oppdatere hele tiden med nye bilder av jobber og sende og motta mld fra kunder,

Reklame på bil og klær- dette må en ha!

Gjøre en god jobb og litt til: da blir kunden fornøyd og sprer ordet om deg/firmaet ditt.

En liten jobb med f.eks å felle et bittelite tre i en hage kan i neste omgag bli en storjobb på 1 uke!



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Annonsering/reklame for små firmaer!?

Qkeeper  
#257720 Där jag jobbar har vi några gånger senaste åren skickat utskick direkt till postlådan i olika områden. Det blir ett udda inslag i reklamhögen som folk reagerar på och som man ser ligger kvar hos folk många gånger. Har hänt att man sett reklambladet hos folk ett år efter utskick. Vad vi erfarit från det är att även om det kostar en slant så är det bättre än att lägga pengarna på massa tidningsannonser som folk oftast bara bläddrar förbi samt att papperstidningar är nåt som färre och färre har.

Adwords är mycket bra. Som jag var inne på tidigare så blir det ju mindre och mindre som letar i tidningar och kataloger då de flesta idag har internet nära till hands i telefoner och datorer.

Avatar Fallback

Re: Annonsering/reklame for små firmaer!?

Daggi  
#257855 Jeg har også spekulert i og også sjekket opp pris på utlevering av reklame ilag med posten.
Det var dyrt, men det blir dyrt i lengden med alle avis annonser uten noen respons på også...

Dette er noe som jeg har tro på også, men jeg får se utover våren.
Har tenkt på å levere ut selv, levere ut når en har tid og mulighet.

Av og til når jeg har kjørt forbi et privat hus med store trær som burde vært fjernet å har jeg lagt lapper om firmaet mitt i alle postkassene rundt det huset, slik at de ikke tror at jeg "sniker" rundt og finner fremtil hus og pusher på :)

Jeg har også merket alt av større utstyr jeg har med firmamnamnet for å eksponere meg mest mulig.

Alle klær jeg har er firmanamn på, har trykket/bokstavene i bilen og når jeg kjøper nye arb klær så får eg trykt på firmanamnet med engang :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Annonsering/reklame for små firmaer!?

Qkeeper  
#257874 Ja du har helt rätt de kostar endel de också.

Ja punkt reklam är bra. Vi gör olika utskick beroende på området vi vill träffa.

Ja att ha tryck på kläder och bilar är viktigt eftersom man syns mycket ute hos folk. Vi som mest jobbar inomhus (eldstäder m.m) har även bilder på bilarna så folk ser vad vi gör.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).