Vw Carawelle -02, Polaris 500 -05
Husqvarna 254xpg -94, 242xpg -88, 238se -82, 42 -92, Jonsered Rs 51 -88. Hva huggarbälte.
OlarsM skrev:Att ha kedjor på fram, då måste man väl nästan ha spacers på monterade på hjulen Har en Polaris, å på dn ser d lite trångt ut mellan däck å fjäderben. Tänkte att ha piggkedjor bak och tvärlänk fram. Nån som har provat dn kominationen?
salar skrev:Vilka kedjor tycker ni fungerar bäst grepp/slitstyrka sommar/vinter.Dela gärna med er av alla möjliga erfarenheter kring detta ämne.Har nyligen skaffat min första hjuling (Yamaha 550-13).
axwell skrev:Visst finns det mycket dyrare som är lite bättre, dom här duger mer än väl i de flesta fall; välj mellan 3 eller 5 mm/par eller kombinera.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... st-333320/
Även Biltemas tvärlänkade med småpiggar är prisvärda, finns bara i de vanligaste dimensionerna.
Qkeeper skrev:Undra om man vågar dra på 38mm bultspacers fram på grizzlyn? Bak vore ju också trevligt men hur håller det med 38mm bultspacers bak med hydraulvagn på kroken? Vore trevligt att få fyrhjulingen å gå lite mer i samma spår som vagnen..
Qkeeper skrev:Yamahas kedjor är slitstarka, körde deras tvärlänk ekonomi kedjor 4 år drygt, mycket grusväg, en hel del asfalt samt skogen sommar och vinter och de är längden på piggarna nästan den samma som när de var nya. Bytte i höst till nyvabs griper, inger inte samma gedigna intryck men det är ju inte bevisat varken eller än men de greppar bra och ligger bra i pris.
anersimyra skrev:Annars är det väl vagnen som ska spåra hjulingen, ramstyrning alltså..
halvproffs skrev:Qkeeper skrev:Yamahas kedjor är slitstarka, körde deras tvärlänk ekonomi kedjor 4 år drygt, mycket grusväg, en hel del asfalt samt skogen sommar och vinter och de är längden på piggarna nästan den samma som när de var nya. Bytte i höst till nyvabs griper, inger inte samma gedigna intryck men det är ju inte bevisat varken eller än men de greppar bra och ligger bra i pris.
Hade piggkätting med hårdlegering på piggarna på förra Polarisen. Nöttes ingenting trots mycket körning/1700:- paret. Köpte Griper från Nyvab och skulle montera som på 850-n och i bak passade dom väl hyfsat men i fram var dom 4dm korta. Ringde och klagade fick nya som passade. Några dagar efter fick jag räkning på dom (800:- paret) och ringde och pratade med säljaren. Måste betala annars stämmer det inte i deras datasystem. Jamen mitt då ? Alltså jag ska ligga ute med pengar trots att dom klumpat sig?! Ska bli intressant och se hur det slutar. Kanske blir en egen tråd? Hursomhelst så känns det inte som i närheten av kvaliten mot dom andra.