lör 04 jan 2014, 01:46#254724
Jag tycker de service teckniker som kan ge värdefulla tips ska ha all cred för att de ställer upp . Vill de ha betalt för att de måste hjälpa mig att reparera så får de det också.
Dock de som hugger rumpan av katten och säjer direkt att du har köpt din såg på postorder så här får du ingen hjälp.
I den verkstaden skulle jag alldig mera sätta min fot i för då har de gjort sig bort och ska bara visa sig märkvärdiga .
Q 3 Skog o trädgård åtog sig att plocka ihop mitt gashandtag som inte jag fick ihop på röjsågen en jönse 2143 som var inköpt på Swedol . De gjorde det utan gnäll fast de inte sålde jönse ,de ringde även en annan specialist och fick hjälp från honom.
Efteråt betalade jag tackade och gick
Så sådana som hjälper och inte stjälper gillar jag starkt.
Så länge det finns reparationshandböcker att tillgå som Haynes inom bilvärden tex, vet ej om det finns inom handhållna maskiner dock.
Men även sådana böcker är till stor hjälp för de händiga som kan handhava verktyg och mekanik.
Alla svenska reservdelar är lätta att få tag i uk så länge sverige exportetar grejor så finns det till humantära priser.
och sådant lär ske tills den dagen E U går i graven. Och internet lär inte krascha så länge vi forummedlemmar lever.
Jag tycker mycket av det som sitter monterat runt om kroppen i en m såg är enkla konstruktioner och inget hokus pokus .
Lite mer toleransnivåer då på vev o kolv mm. + kompliserad elektronik då .
Hugger ved med jonsered CS 2253 WH och har kompissens CS 2245 S som reservsåg. Kapar veden med en japa 320 med Dubbelklyv . Traktor Ih 1255