Skogsnyheter

Vänsterpartiets skogspolitiska motion

21 inlägg 10410 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142492 Vänsterpartiets nya skogspolitiska motion redovisas på http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=41 ... =GZ02MJ332 och innehåller en hel del hårresande förslag. :shock: 😡

1 Naturvårdsavgift på avverkad skog.
2 Frivilliga avsättningar tvångsomvandlas till 50-åriga naturvårdsavtal - utan kompensation - där Skogsstyrelsen ska säkerställa kvaliteten.
3 Hårdare avverkningskontroller.
4 Biobränsleuttag ska kräva miljötillstånd!
5 Mål för andelen kontinuitets-skogsbruk.
6 En nationell nyckelbiotop-inventering.

Jag hoppas verkligen att vänstern åker ur riksdagen efter nästa val. För vad skulle hända med det svenska skogsbruket om dessa krav blev verklighet?
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Engelthon  
#142498 Men hallå. Inte får du vara så mot konduktör Ohly =))

Jag tror inte att det är så många som röstar på det knall röda laget här :???: Eller vad tror du :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142500 Oskyldig!! O:-)
inte varken Ohlyckan eller Ljugholt... frågan är väl om alternativen är så mycket bättre egentligen :-@

Användarvisningsbild

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142502 Nej, det tror jag inte - speciellt inte med den skogspolitiken.

Fast ponera att det blive rödgrön röra till regering efter nästa val. Miljömuppepartiet de gröna torde ju med lätthet acceptera vänsterns idiotiska skogspolitik, eventuellt kryddad med några egna tokerier. Sedan lite kohandel med sossarna, så kan ju faktiskt mycket tokerier drabba skogsbruket och skogsägarna efter nästa val.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Engelthon  
#142504 Vi får starta Skogspartiet. Det om något borde vara grönt. :))

Nä jag tror inte dom Röda eller Gröna är så mycket för oss skogisar. Vi är ju packet som ska slavas under massan. 8-x

Användarvisningsbild

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142509 Japp, ihopbuntade med alla andra företagare, som ju (enligt kommunisterna och miljömupparna) har obegränsat med pengar... 😡 :ymdevil:
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142510
Niking skrev:Japp, ihopbuntade med alla andra företagare, som ju (enligt kommunisterna och miljömupparna) har obegränsat med pengar... 😡 :ymdevil:
/Niklas


Men :???: nu blir jag orolig!! Är det inte så? Att man har obegränat med pengar som skogsägare?? :-s Det trode ju jag... :oops:
Som nybliven skogsägare får jag nog tänka över detta en stund... :-?

Avatar Fallback

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Engelthon  
#142513
Zixten skrev:
Niking skrev:Japp, ihopbuntade med alla andra företagare, som ju (enligt kommunisterna och miljömupparna) har obegränsat med pengar... 😡 :ymdevil:
/Niklas


Men :???: nu blir jag orolig!! Är det inte så? Att man har obegränat med pengar som skogsägare?? :-s Det trode ju jag... :oops:
Som nybliven skogsägare får jag nog tänka över detta en stund... :-?


Ja men det är fult i Sverige att säga att man har mycket pengar :ymalien:
Man tror fortafande att vi är ett industri land där alla går med unikaboxen till fabriken :))

Användarvisningsbild

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#161431 Nu ryter även Axdorf ifrån http://www.skogsaktuellt.se/?p=39998&pt=108&m=1422
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Kjell S  
#161442 Ser många liknelser med vargdebatten.
Månne på väg emot landsbygdens omyndighetsförklaring?

Gud hjälpe... eller snarare krav på sunt förnuft hos politiker!

Användarvisningsbild

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

totte  
#161449 Har som princip aldrig diskutera politik här på forumet, frånsett en och annan avgränsad sakfråga: Skall göra ett undantag och meddela att vänsterpartist är jag INTE!

Användarvisningsbild

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166513
Niking skrev:Nu ryter även Axdorf ifrån http://www.skogsaktuellt.se/?p=39998&pt=108&m=1422
/Niklas


Nu får axdorf svar på tal http://www.skogsaktuellt.se/?p=40192&pt=108&m=1422
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176105
Niking skrev:Vänsterpartiets nya skogspolitiska motion redovisas på http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=41 ... =GZ02MJ332 och innehåller en hel del hårresande förslag. :shock: 😡

1 Naturvårdsavgift på avverkad skog.
2 Frivilliga avsättningar tvångsomvandlas till 50-åriga naturvårdsavtal - utan kompensation - där Skogsstyrelsen ska säkerställa kvaliteten.
3 Hårdare avverkningskontroller.
4 Biobränsleuttag ska kräva miljötillstånd!
5 Mål för andelen kontinuitets-skogsbruk.
6 En nationell nyckelbiotop-inventering.

Jag hoppas verkligen att vänstern åker ur riksdagen efter nästa val. För vad skulle hända med det svenska skogsbruket om dessa krav blev verklighet?
/Niklas


Då det tar 3,7-4,4 år i genomsnitt för att få ett miljötillstånd. Oftast tar det 3,7-4,4 år att få ett miljötillstånd, men för gruvor tar det ca 7 år http://forenklapariktigt.se/omvarldsbev ... otillstand Det inses ju lätt vilken katastrof för skogsbruket som vänsterpartiet och Maciej Zaremba försöker ställa till med.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Konult  
#176116 Som skogsägare och tillika näringsidkare (om än på fritid) så känner man en mycket stor oro inför kommunisternas syn.
Som skogsägare är vi ju kapitalister, miljöförstörare förtryckare och rasister i kommunisternas och miljömupparnas ögon.
Det är vinsten av den svenska skogen som kommunisterna vill komma åt själva. Inte dela med den Svenska skogsägaren som redan är hårt tyngd av alla skatter och pålägg, av avgifter på skatterna och moms, Skogsägare som behöver en inkomst som räcker för att försörja sej och sina barn (dvs. nästa generation Svenskar).

Det som skrämmer mig mest är att det är ett parti som är så dålig på att förstå hur en ekonomi fungerar. Se bara hur det ser ut i alla kommunistländer, inget fungerar.
Både ekonomin och miljön har totalt havererat i de forna kommunistländerna.
Ingen tog något ansvar alla trodde att staten fixade allt, att pengarna kommer från skyn och fanns obegränsatt. Ingen ville göra något extra, man bevakade bara varandra, så att inget fick något mer man drack sin vodka eller vin och allt runtom förföll.

Detta med fördelningspolitik, arbetarklass, löntagarintressen osv är sekundärt intresse av de rödgröna men genustrams, HBTQ-frågor och våldsaktioner för att stoppa avvisningar av illegala och terrorisera Sverigedemokrater är desto viktigare för dem som lever i fablernas värld.
Sen vill vänstern fortsätta att utmärka sig med att de är ett feministiskt parti och de vill också öka invandringen.
Alla vill ha mer men ingen vill göra det..

I mer än 40 år har vänstern genom ett monopolistiskt tolkningsföreträde lagt död mans hand över debatten och samhällsklimatet i Sverige, mer än i något annat land. Med den propagandistiska kraft som kännetecknar totalitärt tänkande och i avsaknad av en borgerlig samhällsdebatt värd namnet har vänstern ostörd fått härja fritt och dyvla på de svenska medborgarna sin skeva och urspårade verklighetsuppfattning. Dominansen har varit och är så förhärskande att det är fråga om ett rent monopol på politisk indoktrinering – hjärntvätt – av en hel nation.
Det är något omåttligt patetiskt med människor och politiska rörelser som inte klarar att leva i verkligheten utan måste framhärda i illusioner med både öron och ögon täckta av skygglappar. Däri ligger vänsterns tragedi. Deras samhällsutopi är förbrukad och stendöd. Tiden har sprungit ifrån den, och vänstern är de enda som inte har inte fattat det. Den förmår inte ta in att samhället har förändrats och att dess problemformuleringsordning inte längre fungerar.
I fyra decennier har vänsterns representanter byggt sin identitet på revolt, protest och uppror mot det bestående, mot makten. Utan att fatta hur det gick till har de en gång unga revolutionärerna själva blivit en del av makten. De är de sista att erkänna det, men i dag utgör den före detta radikala vänstern själva ”det bestående” – maktproppen Orvar gjuten i betong. Mot vem riktar sig nu deras uppror? Mot vilka mål ska nu deras revolt vända sig? Mot dem själva

När tongivande vänsterpredikanter lägger samhällsdebatten under sig och framkallar skräck och tystnad hos dem som tycker annorlunda är principen densamma, det är bara skalan som är annorlunda. Vänsterns stora tragedi är insiktslösheten, den insiktslöshet och det förnekande som kännetecknar dess galjonsfigurer – de som kallar andra för ”folkfiender”, ”högerelement” (Mao Zedong), ”högerpopulister”, ”högerextrema”, ”främlingsfientliga”, ”islamofober”, ”knäppgökar” eller ”xenofober”. Det skulle kunna vara deras egen tragedi, men den lägger död mans hand över samhällsdebatten och därmed hela det svenska samhället, förlamar och tystar.
Medan dammet stilla faller över årgångsvinerna i Jan Guillous vinkällare och Jan Myrdal fortsätter sitt föräldrauppror på åttiofjärde året går vänstern in i sitt oundvikliga terminalstadium. Ingen gräver vänsterns grav mer effektivt än den själv. En plats i historiens skräckkabinett är för alltid vikt för kommunismen.
Kommunisterna är de som har mördat och dödat flest oliktänkande.
En kommunist är alltid en kommunist.
Vänsterpartiets nye ordförande Jonas Sjöstedt är en välmående Östermalmsbo.

Rösta rätt i nästa val......

:D :D :D :D

Avatar Fallback

Re: Vänsterpartiets skogspolitiska motion

Si63  
#252454 Inte f-n tänker jag rösta på Alliansen som låter mina skatte-pengar försvinna till risk-kapitalisterna fickor. (ex vårdbolag mm)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).