Motorsåg och handhållet

Dolmar 7910

19 inlägg 7259 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910

totte  
#252104 Jaja en tia hit eller dit! :lol:

Nä men rätt skall vara rätt 7910 var det. Dolmar har väl på senare år varit bäst i klassen på vikt/effekt, åtminstone på lite större don.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910

anersimyra  
#252113 En spännande såg tycker jag. Dolmar har jag betraktat som något udda obskyrt märke, det var innan jag läste in mig på sågen. Bra om ett såpass bra märke slår sig in på den Svenska marknaden i större utsträckning. Alltså, bra för den framtida samlingen !!! :smile: :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Dolmar 7910

Traktorkalle  
#252431
anersimyra skrev:Sådärja !!!! :smile: Nu blev det en trudelutt på " köpeknappen " Dolmar 7910 med 50 cm svärd hos Svens maskin.. :smile:

Grattis till en riktigt elak såg!

Användarvisningsbild

Re: Dolmar 7910

totte  
#252461
anersimyra skrev:En spännande såg tycker jag. Dolmar har jag betraktat som något udda obskyrt märke, det var innan jag läste in mig på sågen. Bra om ett såpass bra märke slår sig in på den Svenska marknaden i större utsträckning. Alltså, bra för den framtida samlingen !!! :smile: :smile:


Ja, det som varit, och är, obskyrt som tusan är deras försäljningsorganisation (rättare: brist på sådan) i Sverige. Borde ha en marknad här, men många som varit intresserade har backat ur för att service inte funnits inom rimligt räckhåll. Har ju byggt några av de tuffaste proffssågarna genom åren.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).