Före och efter jobbet

Reklam??

23 inlägg 15261 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Reklam??

halvproffs  
#249724 Det kommer upp reklam i övre delen som lyder bla; Importent Message; Your computer is poor. Fix it now! Vad är det för tok eller har jag fått nått virus i min???



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Reklam??

alias  
#249753 Känner tack och lov inte igen detta meddelande - misstänker tyvärr att din dator åkt på en förkylning av något slag.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Preventiv medicin

traktorz  
#249765 Botas förhoppningsvis med Microsoft Security Essentials och CCleaner:

Ref:
http://www.microsoft.com/sv-se/download ... px?id=5201
https://www.piriform.com/ccleaner/download

P.S.
Tråden borde snarare ligga i forumet:
viewforum.php?f=18

Användarvisningsbild

Re: Reklam??

halvproffs  
#249771 Har Telia säker surf men den hittar inget.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reklam??

totte  
#249781 I övre delen av vad? Webläsaren?

Troligen inget virus, men om du anlitar deras "fix" är det stor risk att du får.

Användarvisningsbild

Re: Reklam??

halvproffs  
#249784 I rutan med rörlig reklam högst upp.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reklam??

totte  
#249786 Då är det nog bara så att dom kapat sig in hos någon reklamuppläggare. Knappast nåt på din dator, om du bara inte klickar på eländet.

Användarvisningsbild

Re: Reklam??

halvproffs  
#249787 Kommer garanterat inte att klicka där!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reklam??

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249792 Tacka vet jag Firefox med Adblock och Noscript. :smile:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Reklam??

stegmaster  
#249809 Jag har fått samma medelandet på samma plats dom senaste 3 veckor.
Har ochså undrat va detta er för nåt??
Kör med IE

Hä er en PS på hur det ser ut.

reklamer.jpg

Användarvisningsbild

Re: Reklam??

Fredrik Reuter  
#249817 Hej,
Ursäkta att jag inte hunnit svara.

Det är iaf helt ofarliga grejer.
Jag kör nu Google annonser i detta utrymme och tyvärr har Google godkänt denna annonsör. Till 99,9% så är den helt ofarlig att klicka på (Google håller generellt mycket höga krav på virus och malware), men det är tråkigt ändå att sådana annonser ska förekomma.

Jag kan säga till Google att jag inte vill visa denna annons men då måste jag veta vem det är som annonserar, själv får jag inte upp den så är det någon som vågar klicka och återkomma med webadressen till den så är den borta imorgon.

Detta är nog det enklaste sättet, men jag ska söka runt lite också för att ev hitta källan, för så här ska det inte vara!

Användarvisningsbild

Re: Reklam??

stegmaster  
#249829 Här kommer jag om jag klikkar på reklamen.

http://systemtools.winzip.com/ro/regist ... 3godiUMAKA

Användarvisningsbild

Re: Reklam??

Kse  
#249837 Jag har oxå sett den och reagerat, tycker det är en mycket låg form av reklam.

Användarvisningsbild

Re: Reklam??

totte  
#249853 Winzip är ju ett gammalt företag i PC-svängen så då är det väl inte farligt. Men att dom kör med samma fulreklam som diverse malware-spridare gör en riktigt förbannad. Skulle aldrig köpa nåt av dom efter detta även om jag hade behovet. Förresten så gör den där sortens rensningsprogram sällan nån större nytta, ta bort en massa inaktuella grejor, som knappast stör prestanda på datorn i vilket fall.

Användarvisningsbild

Re: Reklam??

halvproffs  
#249854 Finns ju även en med asiatiska tjejer som dyker upp ibland. Tycker att moralen ska vara hög på Skogsforum.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar