Vedmaskiner, flishuggar

Nokka PK 200 Ved maskin

9 inlägg 10988 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nokka PK 200 Ved maskin

BM 35  
#169098 Hej! Någon som har fakta och erfarenhet av Nokka pk 200,,,



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Nokka PK 200 Ved maskin

BM 35  
#169140 Ingen som vet något om den?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nokka PK 200 Ved maskin

vetinte  
#169143 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 08:37, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Nokka PK 200 Ved maskin

halvproffs  
#169156 Har haft en Nokka kran. Kvalitee rätt igenom tyckte jag.

Avatar Fallback

Re: Nokka PK 200 Ved maskin

BM 35  
#169160
vetinte skrev:Verkar vara samma som min klyvert-2000.
Jag är nöjd.


Ja den är lik,,,har sökt på Nokka men inte fått några träffar förutom den som är till salu på Blocket

   TS
Avatar Fallback

Re: Nokka PK 200 Ved maskin

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169356 Jag hade en. Funkade hur bra som helst. Jobbig att köra, men det är ju alla såna typer av maskiner. Ruskigt effektivt. Nokka är väl hållna för att vara av god kvalite så det är nog bara att handla.

Avatar Fallback

Re: Nokka PK 200 Ved maskin

BM 35  
#170034 Nu är den borta,,,den fanns på en maskin aktion som grannen skulle på,,,den gick för 22000+ moms och var i bra skick ångra mig lite att jag inte bjöd mer,,
Klyvert 2000 och så finns det en i Norrbotten som säljer en likadan är det bara en kopia?

   TS
Avatar Fallback

Re: Nokka PK 200 Ved maskin

jan larsson  
#170047 kolla även på klappi. det är en liknande maskin ungefär samma peng o mycket (extremt) hållbar.
jag har en sådan o är mycket nöjd. den är perfekt till den klena veden som annars inte blivit klyvd. även utmärkt till bakveden som är sååå tråkig att hantera. den är jobbig att hålla mätt men det trivs jag med. lugnast tempo för att mätta maskinen blir det om man är tre som matar. så fortsätt o sök.

Avatar Fallback

Re: Nokka PK 200 Ved maskin

olahansson  
#242005 någon som vet någon återförsäljare i sverige till nokka pk 200

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).