tor 10 okt 2013, 20:59#240061Hur gör ni när ni ska skifta hjul på bakaxeln på era Valmet/Komatsu skördare? Pendelaxeln är ju låst även med maskin avstängd, så det blir ju att man lyfter hela arselet vilket känns onödigt. Finns det ngt enkelt sätt att frilägga detta ?
Skördare
Skifta hjul på Valmetskördare??
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
tor 10 okt 2013, 21:28#240065Jag har bytt det en gång i skogen. Då körde jag hyttilten max. När hytten inte kommer längre åt sidan så lyfter den bakaxeln. Då springer man ut å ställer stabila träbitar eller vad man vill och går in och kör hyttilten tillbaka så den står stabilt. Sen skruvar man muttrar
fre 11 okt 2013, 06:45#240075
Låter ju kanon! Ska provas.
Mudderland skrev:Jag har bytt det en gång i skogen. Då körde jag hyttilten max. När hytten inte kommer längre åt sidan så lyfter den bakaxeln. Då springer man ut å ställer stabila träbitar eller vad man vill och går in och kör hyttilten tillbaka så den står stabilt. Sen skruvar man muttrar
Låter ju kanon! Ska provas.
TS
fre 11 okt 2013, 17:18#240107Nej en 931 från 2010
lör 12 okt 2013, 21:23#240294kanontips, är ju oftast bak det pyser ur....
Smidigt m rutomsvängande - att man kan lyfta hjulet av kärran o kroka på det på bakaxelns navreduktion alldeles själv med skördarn... Gör om det med en grön ..
Smidigt m rutomsvängande - att man kan lyfta hjulet av kärran o kroka på det på bakaxelns navreduktion alldeles själv med skördarn... Gör om det med en grön ..
Skogsägare...
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).