#23944Nu var du nästan taskig sågmek, att ställa en fråga så här, nu kommer ju inte Magnus att få någonting annat gjort idag än att sitta och grunna på det här...
Eftersom jag inte vet nåt gissar jag på en 575, men jag antar att man kan se på insugskanalerna att det är fel, det är svårt redan det här med stängda och öppna, och den borde väl se ut som om den hade 3 typ, eller, ja, äsch, nu skall jag sluta göra bort mig...
#23950Mer bilder.... En gissning om bulten Kan det vara en plugg ? Kanske Fällkudden (Nordfeller) ? Fanns inte 162FE ?? Jag kommer inte ihåg cyl diameter på 162:an men det skulle kunna vara en sån tror jag ?
Men vad är hålet i utblåskanalen till då det går ju ned i vevhuset?
hehe jag har mera udda cylindrar ska jag lägga ut mera bilder så nattsömnen blir förstörd... 😈
#23957162N har nog uttaget på H sidan till nordfeller...
Cylindern ser inte lika ut heller, utblåset går utanför kylflänsarna o cylinder kanten undertill är nog bara hälften av denna...
Den har inte fästen på sidan heller vad jag sett.
#24046Jag lånar denna tråd till en mycket enklare Fråga Jag städar också garaget och hitta ett par sågkedjor 64 dl 3/8, i mitt huvud skulle de passa 371 med 16 tum svärd , finns det.
Kör nämligen idag 18 tum 68 dl 3/8.
Kedjorna är säkert ett felköp som glömmts bort
Thunborg skrev:Jag lånar denna tråd till en mycket enklare Fråga Jag städar också garaget och hitta ett par sågkedjor 64 dl 3/8, i mitt huvud skulle de passa 371 med 16 tum svärd , finns det. Kör nämligen idag 18 tum 68 dl 3/8. Kedjorna är säkert ett felköp som glömmts bort
Dolmar använder 64 länkar, men Husqvarna hoppar över det. 16"=60 och 18"=68. Stihl kör med 66 på ett 18" och 60 på ett 16", så det är det inte heller.
Å andra sidan är det ju inte så himla noga med antalet länkar, har man något svärd att prova med kan man ju testa att kränga på kedjan och sitter den bara lagom spänt så passar det ju.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).