Information om forumet

Stopp för diskussion om invandring

1 inlägg 17193 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stopp för diskussion om invandring

Fredrik Reuter  
#239556 Hej,
Jag har nu bestämt att det inte ska diskuteras något mer på skogsforum om invandrare, främlingsfientlighet, rasism eller invandringspolitik.

Det har den senaste tiden funnits flera trådar om ämnena ovan som haft följande gemensamt:

1. De har spårat ur med inlägg som brutit mot forumreglerna.
2. De har orsakat många anmälningar om regelbrott.
3. De har orsakat osämja som bl a gjort att medlemmar lämnat forumet.

På grund av ovanstående så har jag nu beslutat att det blir omedelbart stopp för dessa typer av trådar. Kommer det in nya trådar i dessa ämnen kommer de tas bort omedelbart. Om nya trådar startas upprepade gånger av samma medlem så kommer medlemmen bannlysas.

Jag tycker det är tråkigt att detta ska behöva ske, men samtidigt är det enda utvägen för att skogsforum ska utvecklas. Flertalet av de anmälningar som gjorts i dessa trådar påpekar felaktigheter i påståenden som är invandringskritiska. Varje sådan anmälan har skapat ett ärende för mig och moderatorerna och ett detektivarbete i att finna vem som har rätt. Detta tar en ansenlig tid och det är tid som tas ifrån kärnverksamheten, alltså att diskutera skog och skogsbruk. Det är skog, skogsbruk och skogsmaskiner som vi är bra på och de ämnen som sajten startades för och sedermera blivit omtyckt, omnämnd och hyllad för. Tas fokus bort från dessa ämnen är risken att sajten försämras avsevärt.

Jag ber er alla att respektera detta beslut och hoppas ni förstår varför det blir på detta sätt. Jag ber er dessutom att inte starta trådar om yttrandefriheten, tack-för-mig-för-att-jag-inte-får-ta-upp-invandringsproblem trådar mm mm. Även sådana trådar kommer tas bort med tanke på hur sådana trådar tidigare också spårat ur i invandringsdiskussioner.

Till sist välkomnar jag alla, nya som gamla, unga som mindre unga att fortsätta diskutera skog, skogsbruk och skogsmaskiner, för det är riktigt skoj!



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).