Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Falsk Blocket-annons

17 inlägg 13597 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Falsk Blocket-annons

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#175348 Hittade denna annons på blocket idag:
Namnlös.jpg

Bilden visar min järnhäst och den befinner sig inte i Härjedalen utan söder om Göta Kanal. Någon verkar knycka en bild från forumet och använder den i en Blocket-annons



   TS
Avatar Fallback

Re: Falsk Blocket-annons

Månskensbonnen  
#175350 Har du kollat om järnhästen står kvar där du ställde den sist :shock:

Avatar Fallback

Re: Falsk Blocket-annons

Tosca  
#175351 Polisanmäl och anmäl till Blocket att annonsen är falsk.
Oftast är de ute efter handpenningen eller en delbetalning när de gör dem.

Avatar Fallback

Re: Falsk Blocket-annons

Matspakullen  
#175357 Bedragare som byter mot älgjakt - det låter ju lite konstigt. Kan ju va så enkelt att han inte är så bra fotograf, men det skulle han ju skrivit isf (att bilden är lånad)...

Användarvisningsbild

Re: Falsk Blocket-annons

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#175358 Bildgoogla järnhäst och voila vad dyker upp som en av dom första bilderna , klart att nån lånat din bild för att illustrera sin egen järnhäst.

Avatar Fallback

Re: Falsk Blocket-annons

HÅkan N  
#175480
Tosca skrev:Polisanmäl och anmäl till Blocket att annonsen är falsk.
Oftast är de ute efter handpenningen eller en delbetalning när de gör dem.


Jag har en kompis som svara å en annons om en bm 462a och det enda säljarn tala om var handpenning.

Den var inte billig men såg ut att vara i bra skick, :wink:

Sen satte han sig i bilen och åke och kolla på den och när han ringe efter vägen då var

den såld . 😡 det var neråt Göta Kanal...

Annonsen var i ATL.

Avatar Fallback

Re: Falsk Blocket-annons

simon jonsson  
#175507 det är ju solklart att bilden bara är lånad, annars skulle han nog inte komma tillbaka och jaga älg till hösten om det blev en bytes affär :)

Användarvisningsbild

Re: Falsk Blocket-annons

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#238455
th skrev:Hittade denna annons på blocket idag:
Namnlös.jpg

Bilden visar min järnhäst och den befinner sig inte i Härjedalen utan söder om Göta Kanal. Någon verkar knycka en bild från forumet och använder den i en Blocket-annons

Min Järnhäst är åter ute på annons, denna gång i Gävleborg:
http://www.blocket.se/gavleborg/Jarnhas ... ?ca=16&w=3

   TS
Användarvisningsbild

Re: Falsk Blocket-annons

totte  
#238458 Har du anmält annonsen?

Användarvisningsbild

Re: Falsk Blocket-annons

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#238459 Japp

   TS
Användarvisningsbild

Re: Falsk Blocket-annons

totte  
#238460 Bra, troligen slöfockar som inte orkar ta en egen bild, verkar ju vara ett etablerat företag.

Användarvisningsbild

Re: Falsk Blocket-annons

Kse  
#238500 Jag har oxå haft min minigrävare ute på annons, eller det var nån som lånat bilden från min hemsida. Var flera som frågade om jag skulle sälja den då dom sett annonsen, lätt att känna igen då bilden är tagen vid mitt garage med min bil bredvid. Kontaktade annonsören men han brydde sig inte, förklarade att jag inte ville ha just den bilden ute med min firmalogga och allt. Efter ytterligare ett mail så anmälde jag till blocket men därifrån var det inge respons.

Avatar Fallback

Re: Falsk Blocket-annons

jonasbrot  
#240634 Lägg in en egen annons med samma bild och säg att din Järnhäst/minigrävare är stulen. Skapar väl en viss förvirring bland de som är intresserade!

Användarvisningsbild

Re: Falsk Blocket-annons

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#240664 Jag fick snabb respons från Blocket. De hade bara ett problem med att det inte går att se bilden på forumet om man inte är inloggad, så de kunde inte verifiera orginalkällan, men det löste sig med att skicka orginalbilden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Falsk Blocket-annons

loppan  
#508506
1523942243_0000.jpg
Detta verkar skumt......

https://www.blocket.se/vastmanland/Rott ... ?ca=13&w=3

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).