Motorsåg och handhållet

Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

14 inlägg 8804 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Ingoberra  
#238044 Ganska lättstartad. Går ca 4 sek på tomgången sen dör den tvärt. Startar direkt efter för att dö efter samma tid igen. Stiftet är blött när man tittar på det direkt efter den lagt av. Förgasarn har inga justerskruvar, såg inget fel när jag skruva isär den heller. Jag misstänker tändningsfel. Samma symtom med annat stift. Ingen skillnad med choke eller primerpump heller.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Elfving  
#238047 Funkar chokereglaget som det skall? Om det alltid är stängt skulle man nog kunna få det symptom du beskriver!

Användarvisningsbild

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

JensSkoog  
#238082 Trur Elfvig har ett poäng. Ville kolla choken direkt, och så returbränsleslangen.

Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Ingoberra  
#238088 Choken är öppen, flödar i returen när man pumpar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

sveakatten  
#238102 Jag har haft samma problem fast med en kolibri, på den finns det en justerskruv fast dom har slipat den rund för att man inte ska kunna röra den.
Jag slipade ett spår för skruvmejseln och nu kan jag få den att fungera.

Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Husqy346  
#238105 Det brukar oftast sitta en skruv bredvid där gasreglaget går in i förgasaren.
Försök att skruva på den de brukar kunna ändra sig av vibrationerna från motorn .

Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Ingoberra  
#238107 Det finns alltså inga justerskruvar alls. Enda sättet å justera bränslet verkar vara å justera punparmen vilket jag gjort utan framgång

   TS
Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Husqy346  
#238108 Oki då skulle jag försöka reklamera skiten om den är inköpt någonstans där det går !

Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Brumsten  
#238121 Hej. Har du kollat att det är fritt utblås i ljuddämparen, låter som igenbeckat gnistgaller.
Ha de.

Användarvisningsbild

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#238129 Jag tror att du behöver byta membran i förgasaren, den går på den soppa som du pumpar fram med primern och stannar sen.

Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Ingoberra  
#238138 Den startar ju direkt efter den lagt av å går samma tid igen utan jag rör primern

   TS
Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Ingoberra  
#238139
Brumsten skrev:Hej. Har du kollat att det är fritt utblås i ljuddämparen, låter som igenbeckat gnistgaller.
Ha de.

Gallret hade fri sikt vad jag såg.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Elfving  
#239412 Bump!

Har du fått ordning på häcksaxen?

Avatar Fallback

Re: Tanaka häcksax går bara ett par sekunder

Ingoberra  
#239422 Nej det är status quo på den.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).