Traktorer och processorer

Patruuna stegmatare

8 inlägg 7993 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Patruuna stegmatare

Domppi  
#194880 Finns det nån som har en instruktionsbok till patruuna stegmatare,gärna på svenska men finska eller engelska går också.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Patruuna stegmatare

Åke Nilsson  
#201038 Kolla med lantmännen maskin som sålt dom nya .
Vad behöver du veta ?

Har en mejlkontakt med en som sålt sin stegmatare för en tid sedan i ö-vik. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Patruuna stegmatare

stegmaster  
#201072 Vad er det för stegmatare, kranmonterad eller 3 punkt?
Trodde kranmonterad var samma som tapio, och 3 punkt samma som Patu 40lf, dock inte helt säker at det så. :???:

Avatar Fallback

Re: Patruuna stegmatare

Domppi  
#201145 Det är en som är för 3 punkten men vi har den monterad på huggarvagnen.Den liknar mycket Patu 40lf men det är inte samma maskin.Problemet är att såg kjedjan hoppar och går ryckigt vid grövre stockar än ca.15cm diameter.Jag misstänker att det är nåt som är felinställt för det ska gå att ställa in hur kraftigt svärdet pressas ner.Sen så är den så gammal att jag tror att det var Pellonpaja Oy som har tillverkat den,sen så sålde de sin tillverkning av skogsmaskiner till Junkkari.

   TS
Avatar Fallback

Re: Patruuna stegmatare

skogsnils  
#202070 Sendte deg en pm

Avatar Fallback

Re: Patruuna stegmatare

desmo  
#237100 hej, jag har varit och tittat på en patruuna stegmatare, är du belåten med din, finns det något jag bör titta extra på innan köp??

fick du håll på instruktionsbok? så fall skicka gärna vidare..

Avatar Fallback

Re: Patruuna stegmatare

Domppi  
#237240 Den fungerar ganska bra bara man håller kvistknivarna någorlunda vassa.Kjedjesmörjningen är ett kapitel för sig pga.av att den använder hydrauloljan,först inget när den är kall sen för mycket när oljan är varm så ja kör med ventilen i det närmaste stängd.(Man sågar ju ändå så kort tid) Jag fick en instruktionsbok utan bilder som ja ska försöka pm:a till dig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Patruuna stegmatare

desmo  
#237370 tack för instruktionsboken!! återkommer kanske med fler frågor efter köp.....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).