Skogsnyheter

Fult gjort av skogsstyrelsen

7 inlägg 3329 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fult gjort av skogsstyrelsen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#233112 Två kusiner fick en oönskad nyckelbiotop på sin mark och begärde en kontrollinventering. Det skulle de inte ha gjort, ty då blev nyckelbiotopen klart större. http://www.lantbruk.com/skog/fult-gjort ... sstyrelsen



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Fult gjort av skogsstyrelsen

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#233127 Och som tack för det får man väl ingenting antar jag?

Användarvisningsbild

Re: Fult gjort av skogsstyrelsen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#233200 Jodå, säkert mer problem i framtiden. Dock inga pengar:evil:
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Fult gjort av skogsstyrelsen

torpöbo  
#233222 Det visar ju bara att skogsstyrelsen som innan varit smidig att arbeta med håller på att belamras av naturmuppar och vänstermänniskor som vill att all skog skall förstatligas vara ett ända stort reservat där väster och lavar kan få leva ett orört och ostört liv.

Avatar Fallback

Re: Fult gjort av skogsstyrelsen

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#233230 Är man helt rättslös en sån gång? Överklaga måste man ju kunna göra. Inte konstigt man tappar mer å mer förtroende för myndigheter och stat.

Användarvisningsbild

Re: Fult gjort av skogsstyrelsen

anersimyra  
#233240 Det enda raka är ju att en gång för alla skövla bort allt av naturvärde så fort som möjligt, varför spara något till kommande generationer ? Man kan kanske plantera energiskog, eller varför inte bygga sig en egen crossbana. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Fult gjort av skogsstyrelsen

machonisti  
#233241
anersimyra skrev:Det enda raka är ju att en gång för alla skövla bort allt av naturvärde så fort som möjligt, varför spara något till kommande generationer ? Man kan kanske plantera energiskog, eller varför inte bygga sig en egen crossbana. :smile:

Vid sidan av en egen golfbana, inte för att man spelar golf. Man kan ju bara ha. De där pölarna kan ju betraktas som nyckelbiotop.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).