Bilar

Köpa pick-up

68 inlägg 48457 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa pick-up

Tosca  
#231299 Ingen bränslevärmare heller, fanns det iaf elvärmare på den?
Sådana saker kan ju ge en indikation om motorns skick.

Avatar Fallback

Re: Köpa pick-up

stihl91  
#231301 Jo det fanns tror jag men det är ju ingen garanti att den använts.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa pick-up

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231415
stihl91 skrev:http://www.blocket.se/uppsala/Nissan_Navara_double_cab_2_5_Tdi_4x4_Ny_bes_48003871.htm?ca=10&w=1 Var och kikade på den här igår
En king cab som hade gått 170000km utan att ramlagren var gjorda något åt. bjöd honom 30 men det tog han inte.

Man ska vara mkt klar över att det så kallade flaket på dubbelhyttjapsarna
är extremt små, i klass med lastutrymmet på en herrgårdsvagn.
Det går inte att slänga in en röjsåg eller liknande och ha luckan stängd.

Avatar Fallback

Re: Köpa pick-up

CTech  
#231436
Slurfi skrev:
stihl91 skrev:http://www.blocket.se/uppsala/Nissan_Navara_double_cab_2_5_Tdi_4x4_Ny_bes_48003871.htm?ca=10&w=1 Var och kikade på den här igår
En king cab som hade gått 170000km utan att ramlagren var gjorda något åt. bjöd honom 30 men det tog han inte.

Man ska vara mkt klar över att det så kallade flaket på dubbelhyttjapsarna
är extremt små, i klass med lastutrymmet på en herrgårdsvagn.
Det går inte att slänga in en röjsåg eller liknande och ha luckan stängd.



Köpte nyligen en L200 -03 då XC70n kändes på tok för liten. Hundbur så var det fullt ungefär. L200an sväljer precis hur mkt som helst känns det som. Inga problem att kasta in röjsågen o slå igen.

Avatar Fallback

Re: Köpa pick-up

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231443 Tvärs över ryms ju röjsågen men helt klart är det ju sämre lastyta än en fullsize med 8 fots flak. Men det får man ju köpa i så fall.

Avatar Fallback

Re: Köpa pick-up

stihl91  
#231816 Vet att det inte är mycket till flak på dem. Vill egentligen ha en 1,5hytt så får man lite bättre flak. Hur är Ford ranger?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa pick-up

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231817
CTech skrev:
Slurfi skrev:
stihl91 skrev:http://www.blocket.se/uppsala/Nissan_Navara_double_cab_2_5_Tdi_4x4_Ny_bes_48003871.htm?ca=10&w=1 Var och kikade på den här igår
En king cab som hade gått 170000km utan att ramlagren var gjorda något åt. bjöd honom 30 men det tog han inte.

Man ska vara mkt klar över att det så kallade flaket på dubbelhyttjapsarna
är extremt små, i klass med lastutrymmet på en herrgårdsvagn.
Det går inte att slänga in en röjsåg eller liknande och ha luckan stängd.



Köpte nyligen en L200 -03 då XC70n kändes på tok för liten. Hundbur så var det fullt ungefär. L200an sväljer precis hur mkt som helst känns det som. Inga problem att kasta in röjsågen o slå igen.

Visa gärna en bild på din dubbelhytt L200 med röjsågen på flaket?

Avatar Fallback

Re: Köpa pick-up

enav16  
#231822 Volvo Valp i pick-up utförande. Får smörja litet och skruva litet men fungerar bra och länge om hittar ett bra ex.

Användarvisningsbild

Re: Köpa pick-up

Camwood  
#231888 Köptips ! Köp och kör Cheva :grin: gäller alla modeller och årgångar med v8. Bensin o diesel motorerna tillhör dom mest tillverkade i antal i hela världen och säljs för att dom funkar :grin:

Avatar Fallback

Re: Köpa pick-up

Andreas_93  
Avatar Fallback

Re: Köpa pick-up

Andreas_93  
#232770 Man ska vara mkt klar över att det så kallade flaket på dubbelhyttjapsarna
är extremt små, i klass med lastutrymmet på en herrgårdsvagn.
Det går inte att slänga in en röjsåg eller liknande och ha luckan stängd.[/quote]
Köpte nyligen en L200 -03 då XC70n kändes på tok för liten. Hundbur så var det fullt ungefär. L200an sväljer precis hur mkt som helst känns det som. Inga problem att kasta in röjsågen o slå igen.[/quote]
Visa gärna en bild på din dubbelhytt L200 med röjsågen på flaket?[/quote]
Körde L200 dubbelhytt men "stylingkåpan" innan och det va inga som helst problem med 2 röjsågar på flaket.

Avatar Fallback

Re: Köpa pick-up

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232804 Mitsubishi har 150,5 långt och 147 brett enligt broschyr.
Jag har nu Husqvarnas största gräsröjare (lite längre riggrör) nu på min Skoda, flaket på den är 155*137.(framför och bakom hjulhus)
Gräsröjaren med stor klinga är ca 180 cm och har ca 10 cm till godo när den ligger diagonalt.
Diagonalt torde vara problemfritt i bägge, rakt lastat däremot ej.
Mitsubishi med 1½-hytt har 30 cm längre flak, dvs. 180,5 cm och bör klara röjsågar liggandes rakt.

Användarvisningsbild

Re: Köpa pick-up

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232805 Kan det rent av vara så att L200 har längre flak på dubbelhyttarna än de andra japsarna?

Avatar Fallback

Re: Köpa pick-up

Hema  
#232860 Jag har börjat titta på nyare pickis, har idag en L200 -99:a 1,5hytt. I fronten av flaket har jag en båge (som är något högre än taket) med galler och på toppen av bågen finns det uppfällbara glidstopp för last. Det funkar mycket bra, men vad jag har sett har alla de nyare L200 ingen sådan båge, och om de har galler är det endast för bakrutan. Tycker det är lite kasst. Är inte jättesugen att ev. köra runt med bakre takräcke.

Så jag har börjat snegla på Mazdas nyare, någon som har erfarenheter av dem? 06 och framåt. Nissan går bort pga. sitt dåliga agerande ang. vevaxellagren och Toyota Hilux är för dyr.

Användarvisningsbild

Re: Köpa pick-up

Kse  
#232864 På Nissan MP 300 eller gamla d22 King cab så är det inga problem att få Hqv röjare på flaket, tvärs över iof men det funkar ju lika bra som på längden. Vill minnas att svärfars Hilux även svalde en röjsåg.
Men kanske även Kingcab och Hilux likt L200 har längre flak än dom andra midsize japsarna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).